عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۶۱۶
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
آیت الله اراکی:
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: آفرینش عالم برای این بود که عاشق راستین مشخص شود وگرنه شیطان هم خداوند را می‌پرستید.
عقیق:آیت الله محسن اراکی پنج شنبه شب در اختتامیه جشنواره "رسول مهربانی" ضمن تشکر از کسانی که برای برگزاری این جشنواره تلاش کردند اظهار کرد: رسول خاتم رحمت للعالمین است و یکی از جلوه‌های رحمت رسول اکرم شفاعت اوست.

وی تاکید کرد: در قرآن کریم و در روایات یکی از صفاتی که برای رسول اکرم(ص) مکرراً بیان شده است وصف شفاعت است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: از منابع دینی استفاده می‌شود که این شفاعت به این معنی است که با ضمیمه شدن دیگران به وجود مقدس نبی اکرم بندگان به مقام محبوبیت خدا می‌رسند ،مقامی که برتر از آن تصور نمی‌شود.

وی ابراز داشت: در جهان خداوند در پی آفرینش موجودی بود که شایسته باشد که معشوق خداوند باشد و از این راه وجود پیامبر(ص) که آیینه تمام نمای کمال الهی است قدم به آفرینش گذاشت.

آیت الله اراکی افزود: بشریت با پیوستن به محمد و آل محمد(ص) شایستگی محبوب خدا بودن پیدا می‌کند.

وی مطرح کرد: نشان محبوب خدا بودن و این عشق متقابل نصیب قومی است که روایات متواتر ودر قرآن در شان ایرانیان و قوم سلمان نازل شده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: آفرینش عالم برای این بود که عاشق راستین مشخص شود وگرنه شیطان هم خداوند را می‌پرستید.

وی بیان کرد: عاشق راستین آن است که با شایستگی بتواند محبوب خداوند باشد و این راه با پیروی از محمد(ص) و دست آویختن به علی(ع) پیموده خواهد شد.

آیت الله اراکی تصریح کرد: اهل قم به کسانی توصیف شده‌اند که در راه ولایت امیر المومنین(ع) و پیامبر(ص) پایدار هستند و برای اهل قم در تاریخ آینده بشر نقش ویژه قائل شده‌اند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین