عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
آیت الله علم الهدی گفت: هر گاه امام خمینی(ره) به نماز می ایستاد گویا در این عالم نیست و گویا خود را در مقام عبودیت خالی از هر تصورات و توهمات می دید.
عقیق: آیت الله سیدعبدالجواد علم الهدی، مؤسس و تولیت حوزه علمیه امام القائم در گفتگویی گفت: حضرت استاد (امام خمینی (ره)) در روزهای چهارشنبه که درس فقه و اصول داشتند به موعظه نیز می پرداختند که از جمله تاکیدات ایشان مسئله فنای فی الله بود.

وی ادامه داد: امام (ره) با استشهاد به خطبه شعبانیه امیرالمومنین (ع) می فرمودند باید در برابر خدا به کمال انقطاع رسید یعنی به جز خدا کسی را ندید. تولیت حوزه علمیه امام القائم با تاکید بر اینکه ارتباط مستقیم عبد با مقام عظمت رب العالمین عمل مقدس نماز است، خاطرنشان کرد: هیچ عملی مانند نماز موجب برقراری ارتباط مستقیم میان عبد با معبود نمی شود.

وی افزود: امیرالمومنین علی (ع) در مناجات شعبانیه می فرمایند بار الها به روح من کمال فنا و جدایی خودم از خودم و اتصال به رحمتت را مرحمت فرما.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه نور هدایت و تعلیم سلوک واقعی در پناه فی الله تعالی است، خاطرنشان کرد: آفریدگار جهان به قلب مومن، افاضه و الهام بخش است تا قلبش نورانی شود و بدین طریق راه فنای فی الله را درک کنند.

وی با تاکید بر اینکه کار بشر نیست که با افکار خودش بتواند منازل غیبی را بپیماید، اظهار داشت: حجاب های نور از یکدیگر باز نمی شوند مگر به افاضه حق، همچنان که خداوند در قرآن می فرماید هدایت به معنای واقعی نزد من است؛ یعنی آن کس که افاضه ربوبی به او شود به راه الهی راه یافته و آنگاه می تواند به نماز بایستد. آیت الله علم الهدی ادامه داد: در چنین حالتی توقعات، تصورات و القائات شیطانی از نمازگزار فاصله بگیرد.

وی با بیان اینکه معنای الصلاه معراج المومن این است که مومن در نماز خود را در مقام عظمت رب حل می کند، خاطرنشان کرد: در چنین حالتی هیچگاه تصورات و توهمات بنده را از فیض عظما جدا نمی کند.

شاگرد انقلابی حضرت امام خمینی (ره) درباره استادشان گفت: حضرت استاد به فضل پروردگار خود به این مرحله رسیده بود که هر گاه به نماز می ایستاد گویا در این عالم نیست و خود را در مقام عبودیت خالی از هر تصورات و توهمات می دید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من به عنوان شاگرد امام (ره) که مدتی در منزل آن بزرگوار توفیق بهره مندی از نماز جماعت ایشان را داشتم این حالت عجیب را در آن بزرگوار مشاهده می کردم.

 
منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین