عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۵۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شاهرود گفت: زوار باید در زیارت مرقد مردان خدا و پیشوایان دین، خواستار صفای دل، دوستی خاطر و پاکیزگی روح و قداست روان و سلامت تن باشند.
عقیق:حجت الاسلام ابوالفضل فندرسکی ادامه داد: در عصر کنونی و دنیای ماشینی که انسان را موجودی مضطرب می نامند، زیارت مرقد پیشوایان دین به انسان آرامش خاطر می‌دهد.
وی افزود: امام رضا(ع) می‌فرماید: «هر امامی بر گردن دوستان و پیروانش عهد و پیمانی دارد... و وفای به این عهد، با زیارت مرقد آنان ممکن است». هر زائری که با معرفت و شناخت مقام صاحب مرقد و اهداف او به زیارت برود، از صاحب آن مضجع الهام می‏‌گیرد و اصول و تعالیم مکتب را به یاد می‏‌آورد و هر زیارت و سلام او سرشار از این آموزش‌ها و الهام‏‌هاست.
وی اظهار کرد: پس هر زائری به زیارت مرقد مردان خدا و پیشوایان دین می‌رود باید خواستار صفای دل و دوستی خاطر و پاکیزگی روح و قداست روان و سلامت تن، از خدمت آفریدگار جهان باشد تا این‌که هم ظاهر او به جمال و کمال آراسته و هم باطن وی از آلودگی‏‌ها پاک و مصفا شود.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه شاهرود از آغاز ثبت نام استادان و کارکنان این دانشگاه برای سفر به کربلای معلی خبر داد و افزود: با این هدف و به یاری خداوند متعال و حمایت‌های صمیمانه مسئولین دانشگاه، امکان اعزام استادان و کارکنان به کربلای معلی با تسهیلات ویژه، با همکاری نهاد رهبری و هیات اساتید دانشگاه های شهرستان فراهم شده است. بر این اساس، کلیه استادان و کارکنانی که با دانشگاه رابطه استخدامی به صورت رسمی، پیمانی و قراردادی داشته باشند می توانند از این سفر معنوی بهره‌مند شوند.
وی با بیان این‌که «سفر به کربلای معلی در اسفند ماه سال جاری برگزاری می‌شود» گفت: ثبت نام آغاز و متقاضیان هیچ‌گونه محدودیتی در تعداد نفرات همراه ندارند.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین