عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۵۶۵
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
سخنرانی حجت الاسلام هاشمی نژاد در مسجد فاطمیه
بدترین انسان های کره زمین افراد اهل نفاق هستند. اهل نفاق از کافران هم بدتر می باشند. خداوند صدق را خیلی دوست دارد...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی نژاد به مناسبت ایام ربیع الاول با حضور جمعی از مومنین در مسجد فاطمیه(سلام الله علیها) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت السلام هاشمی نژاد را بخوانید؛

_ فرمودند که وقتی انسان مؤمن گناه می کند مانند این است که قله از جا کنده شده است. گناه کردن برای مؤمن سخت است. ولی اگر کافر گناه کند مانند این است که پشه ای از کنار صورتش عبور کرده است. گناه کردن برای کافر سهل و آسان است. براثر تکرار گناهان قبح گناهان پیش مردم شکسته شده است.

_ مؤمن وقتی اولین خطا را می کند مضطرب است. و مدام خود را ملامت می کند. وقتی تکرار گناه می شود ملامت نفس کمتر می شود. کار به جایی می رسد که گناه می کنیم و لذت هم از گناه کردن خود می بریم و استغفار هم نمی کنیم. دروغ این قدر در بین ما شایع شده است که قبح آن شکسته شده است.

_ قرآن می فرماید همیشه از راستگویان باشید. یک سری از گناهان عمر انسان را کوتاه می کند. از گناهانی که عمر را کوتاه می کند دروغ است. قطع رحم عمر را کوتاه می کند.  بهترین راه جلوگیری از فساد ازدواج است. هر چه از دستور اهل بیت هم دور شویم بدبختی و بیچارگی ما بیشتر می شود.

_ بدترین انسان های کره زمین افراد اهل نفاق هستند. اهل نفاق از کافران هم بدتر می باشند. خداوند صدق را خیلی دوست دارد. هر چه هستی در زندگی همان باش. مردم را به دین بدبین نکنید. همیشه راست بگویید. صداقت داشته باشید تا خداوند دستتان را بگیرد.

_ پیامبر اکرم(ص) می فرماید رکوع ها و سجده های طولانی افراد ننگرید و به ناله های شبانه افراد در گودال قتلگاه و حجر اسماعیل نگاه نکنید.نگاه کنید وقتی حرف می زند راست می گوید و اگر به او چیزی دادی امانت تو را به تو برمی گرداند. ملاک دین من مردم دو چیز است یکی راست گفتن و صدق حدیث و مکارم اخلاق است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین