عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۵۲۹
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۱
برای نخستین ‌بار در کشور
جامعةالحفظ بیت‌الزهرا(س) زیر نظر مؤسسه «آل‌یاسین» هرمزگان برای نخستین‌ بار در کشور اقدام به پذیرش رایگان 200 نفر از علاقه‌مندان به حفظ کل قرآن همراه با تفسیر موضوعی آیات الهی در یک سال کرده است.

عقیق:پس از مطالبه مقام رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم بسیاری از مؤسسات و سازمان‌ها برای تحقق این امر اقدام به فعالیت کردند.

یکی از این مؤسسات که با وجود مشکلات فراوان در این عرصه فعالیت می‌کند، مؤسسه فرهنگی قرآنی «آل‌یاسین» در میناب است.

تربیت 40 هزار قرآن‌آموز در 43 شعبه مؤسسه قرآنی آل‌یاسین

«محمد شریف زاهدی» مدیر مؤسسه قرآنی آل‌یاسین در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه در سه حوزه، گفت: این مؤسسه فعالیت خود را از سال 1387 آغاز کرد که اصلی‌ترین فعالیت ما در سه حوزه قرآنی، فرهنگی و تبلیغی خلاصه می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 42 شعبه این مؤسسه در استان‌های مختلف کشور همچون سیستان‌وبلوچستان، کرمان، گلستان و هرمزگان اقدام به تربیت قرآن‌آموزان می‌کنند، افزود: جمعیتی قریب به 40 هزار نفر تحت پوشش برنامه‌های قرآنی شعب مختلف مؤسسه آل‌یاسین هستند که البته 11 هزار نفر از این افراد به صورت تخصصی در مؤسسات تربیت و اقدام به فعالیت‌های قرآنی می‌کنند.

زاهدی با اشاره به لزوم تحقق مطالبه رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، تصریح کرد: در کلاس‌های قرآن به روخوانی و روان‌خوانی و همچنین حفظ آیات الهی پرداخته می‌شود به طوری که تاکنون بیش از 400 نفر در دوره‌های روخوانی و تجوید و نزدیک به 3 هزار نفر در جلسات حفظ قرآن شرکت کرده‌اند البته ما کلاس‌های حفظ قرآن کریم را از اواخر سال گذشته در مؤسسه پیگیری شد اما با این وجود تاکنون بیش از 30 نفر در کمتر از یک‌سال موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند.

وی به تأسیس جامعةالحفظ بیت‌الزهرا(س) در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: برای توسعه فرهنگ حفظ قرآن ما سعی داریم از سال آینده با تأسیس این مرکز اقدام به تربیت 200 برادر قرآنی کنیم که در این راستا تاکنون بیش از 2 هزار نفر از استان‌هایی همچون گلستان مشهد، تهران، سیستان‌وبلوچستان و کرمان اعلام آمادگی کرده‌اند که از این تعداد 300 نفر شرایط لازم را جهت شرکت در کلاس‌های شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم داشته‌اند.

شرایط شرکت در کلاس‌های شبانه‌روزی حفظ قرآن به صورت رایگان

زاهدی با بیان اینکه ثبت‌نام از متقاضیان تا پایان سال ادامه داد به شرایط شرکت در این کلاس‌های اشاره کرد و گفت: شرایط سنی متقاضیان برای شرکت در مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن 12 تا 35 سال است همچنین افراد باید توانایی روخوانی قرآن کریم را داشته باشند تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان آیات الهی را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه ما از قرآن‌آموزان برای حضور در مدارس شبانه روزی قرآن هیچ گونه هزینه‌ای دریافت نمی‌کنیم، افزود: شرکت در این مدارس شبانه‌روزی کاملا رایگان است و برادران شیعه و سنی که شرایط لازم را دارند، می‌توانند برای حفظ یک‌ساله کل قرآن کریم همراه با تفسیر موضوعی آیات الهی در این مدرسه ثبت‌نام کنند.

زاهدی درباره تأمین هزینه‌های این مدرسه قرآنی، گفت: این مرکز با حمایت خیران تهرانی راه‌اندازی می‌شود البته ما در تأمین تغذیه و مکان برای توسعه فعالیت‌های با مشکلاتی مواجه خواهیم بود که امیدواریم مسئولان و خیران برای تحقق مطالبه رهبری مبتنی بر گسترش فرهنگ حفظ و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن ما را در اجرای بهتر این حرکت جهادی حمایت کنند.

وی با بیان اینکه این مدرسه قرآنی در استان بشاگرد، روستای کش‌پیری به صورت رایگان اقدام به تربیت 200 حافظ قرآن خواهد کرد، گفت: این مدرسه با مساحت 2 هزار مترمربع توسط سه برادر حافظ قرآن این روستا که در کمتر از 8 ماه موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند، اداره خواهد شد.
 علاقه‌مندان به حفظ کل قرآن کریم و شرکت در کلاس‌های شبانه روزی حفظ یک‌ساله که به صورت رایگان از سال آینده برگزار می‌شود، می‌توانند با شماره  2356092 - 0764 تماس حاصل فرمایند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین