عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۵۱۵
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹
حجت الاسلام خانی:
سرپرست هیئت امنای امامزاده حمزه بن موسی(ع) روستای دهنه شیرین و مقصودآباد اسفراین از بازسازی نمای ایوان این امامزاده در آینده نزدیک خبرداد.
عقیق:حجت الاسلام خانی محمد خانی افزود: با توجه به افتادگی کاشی های نمای ایوان که حدود ۵۰ سال پیش مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته بود مقرر شد با نظارت اداره میراث فرهنگی شهرستان اسفراین، این قسمت از بنا بازسازی و مجددا کاشی کاری شود.

وی اظهار داشت: پس از بررسی های لازم توسط کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی و حضورهیئتی از شرکت کاشی کاری رضوان مشهد مقدس بر روی بنای ایوان این امامزاده، تصمیم گرفته شد تا نما و کاشی های قدیمی این بنا برداشته شده و با سازه آهنی استحکام یابد.

حجت الاسلام خانی گفت: خوشبختانه و با عنایت ائمه طاهرین و امامزاده(ع) تمامی مراحل زیرسازی این بنا انجام شده و به زودی آخرین مرحله این عملیات عمرانی با نصب کاشی های ایوان آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حرم مطهر حضرت حمزه بن موسی(ع) برادر گرامی امام رضا(ع) که بر اساس روایاتی از نوادگان امام موسی کاظم(ع) نیز محسوب می شود در روستای دهنه شیرین در دهستان صفی آباد از بخش بام و صفی آباد شهرستان اسفراین و در فاصله ۸۰ کیلیومتری این شهر قرار دارد.

آستان مقدس این امامزاده در فهرست بقاع متبرک میراثی و در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین