عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
ایت الله مکارم؛
آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: باید سعی کنیم که با استفاده از تاکتیک‌های تازه در مقابل داعشی‌ها و دشمنان بایستیم و در مسائل کلی و سیاسی بر معلومات خود بیفزاییم.
عقیق:این مرجع تقلید در دیدار جانشینان فرماندهان نیروی انتظامی استان‌ها اظهار کرد: نیروی انتظامی در کارهای کلیدی کشور و مسئله امنیت فعالیت دارند و در کار خود موفق خواهند بود.
وی با اشاره به تاریخ اسلام بیان کرد: همیشه لشکر اسلام از نظر نفرات نسبت به لشکر کفر کمتر بوده است و از نظر تجهیزات نیز از آن‌ها ضعیف‌تر بودند، ولی پیروزی همواره با ارتش اسلام بود.
این مرجع تقلید با بیان این‌که «قرآن می‌فرماید شما اگر 20 نفر با استقامت باشید بر 200 نفر پیروز می‌شوید» گفت: این استقامت از روی اعتقادات به وجود می‌آید که فرد به شهادت افتخار می‌کند و همان چیزی است که در کربلا تبلور کرد.
 وی با اشاره به این‌که «چیزی که حرف اول را می‌زند روحیه است» تجاوز داعش به مردم مسلمان عراق را مورد توجه قرار داد و افزود: در اوایل حمله این وحشی‌ها به عراق پیشرفت بسیاری داشتند، ولی زمانی که مرجعیت حکم داد مردم روحیه گرفتند و آن‌ها را عقب راندند.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی خطاب به فرماندهان نیروی انتظامی با بیان این‌که «بصیرت نقش مهمی در کار شما دارد» گفت: وقتی که انسان از نظر اعتقادی قوی بوده و متکی به خدا باشد پیشرفت می‌کند.
وی اظهار کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند" اگر تمام عرب در یک صف قرار بگیرد و من تنها باشم فرار نخواهم کرد" و این نشان از روحیه امام(ع) دارد.
این مرجع تقلید با اشاره به این‌که «دنیا دائماً در حال تحول است» تصریح کرد: انسان باید هماهنگ با تحول جهان بوده و اطلاعات جدید به دست آورد و بر علم و دانش خود بیفزاید وگرنه عقب می‌افتد.
وی ادامه داد: در طول تاریخ، کسی به به وحشی‌گری تکفیری‌ها نبوده است و حتی از مغول‌ها نیز وحشی‌تر هستند از این رو باید عده‌ای همیشه در میدان باشند و با هوشیاری کامل در برابر آن‌ها بایستند.
آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: باید سعی کنیم که با استفاده از تاکتیک‌های تازه در مقابل این جانیان بایستیم و در مسائل کلی و سیاسی بر معلومات خود بیفزاییم.
وی آمار بالای حفظ قرآن در میان نیروی انتظامی را بسیار مهم دانست و گفت: در زمان طاغوت اگر در یک سخنرانی یک نفر بسم الله می‌گفت ما تعجب می‌کردیم و حالا حافظان قرآن بسیاری در نیروی انتظامی وجود دارد که باید قدر این نعمت الهی را بدانیم.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که «روایت داریم در روز قیامت به حافظان می‌گویند قرآن بخوانید تا مقام شما بالاتر رود» اظهار کرد: حفظ قرآن باعث می‌شود که انسان به معنی آن نیز توجه و آن‌ها را در زندگی پیاده کند.
وی گفت: آثار کنگره نقد جریان تکفیری بسیار بالا و بسیار فراتر از چیزی بود که تصور می‌کردیم.
این مرجع تقلید با اشاره به این‌که «جوانان و فرزندان را باید با قرآن آشنا کنید که زندگی آن‌ها را تغییر می‌دهد» گفت: باید مواظب شگردهای جدید دشمنان باشیم و با توکل بر خدا و کوشش بسیار در برابر دشمنان موفق خواهیم شد.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین