عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
همزمان با هفته وحدت، دو كتاب «الاخلاق الولائيه» و «وحدت اسلامي در انديشه امام خامنه‌اي» به همت رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در عراق منتشر شدند.
عقیق: كتاب «وحدت اسلامي در انديشه امام خامنه اي» با ۷۲ صفحه با شمارگان ۳ هزار نسخه توزيع شده است.
محور وحدت اسلامي در جوامع اسلامي، سيره و گفتار رسول اكرم (ص) در تحقق وحدت اسلامي، وحدت اسلامي نجات بخش جامعه اسلامي از فروپاشي و مدارا و سلوك مردم داري با هدف حفظ وحدت از جمله مباحثي اين كتابچه است. همچنين در بخشي ديگر از اين كتاب به نشانه‌هاي جامعه ديني در زمان پيامبر (ص)، وحدت اسلامي و رحمت اسلامي دو عنصر تأثيرگذار در حكومت نبوي، وحدت امت اسلامي پايه اساسي بقا حكومت اسلامي، فرمايشات مقام معظم رهبري در مورد حقيقت وحدت اسلامي و رسول اكرم (ص) و امام صادق (ع) مناديان واقعي وحدت امت اسلامي اشاره شده است.
خبر مرتبط ديگر هم اين است كه كتاب «الاخلاق الولائيه» به همت رايزني فرهنگي ايران در بغداد، همراه با مضامين اخلاقي برگرفته از منويات مقام معظم رهبري در عراق منتشر شد.
كتاب «الاخلاق الولائيه» در قالب ۱۸۱ صفحه در عراق، به رشته تحرير درآمده است؛ در اين كتاب مواعظ اخلاقي، توصيه‌هاي تهذيب نفس و ارشادات مقام معظم رهبري پيرامون سلوك اخلاقي جمع‌آوري شده است.
از جمله موضوعات اخلاقي اين كتاب مي‌توان به اصلاح نفوس، زمينه ساز اصلاح جامعه، ارتباط با خداي سبحان منشا همه خيرات، راه رسيدن به خدا راهي نزديك و سهل الوصول و ماه مبارك رمضان بهترين شرايط براي خودسازي اشاره كرد.
همچنين، مباحثي در رابطه با آثار تربيتي دعا در سلامت جامعه، دوري از خدا، زمينه ساز روح طغيانگري و فساد در انسان، عبوديت خداوند، تنها سير تكاملي انسان در سير ابديت در بخش ديگر از اين كتاب گردآوري شده است.
نقش توكل در بازسازي روح انسان‌ها، بصيرت، روشنگر فكر و روح و روان انسان مؤمن، رابطه تقوي و حس مسئوليت پذيري، استقامت و خستگي ناپذيري دو عنصر اساسي در پيمودن راه حق از ديگر موضوعات آورده در اين كتاب است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین