عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
جلسه تفسیر قرآن آیت الله ضیاآبادی در مسجد علی ابن الحسین(ع) برگزار شد
خداوند با آب سیراب می کند و با خورشید گرما می بخشد. پیامبر را خداوند انتخاب کرده تا مردم را هدایت کنند. امام زمان وسیله ای است که از جانب خداوند انتخاب شده که واسطه ای بین مردم و خداوند باشد...

گزارش تصویری


عقیق: جلسه هفتگی درس اخلاق و تفسیر قرآن آیت الله سید محمد ضیاءآبادی با حضور جمعی از مومنین در مسجد علی بن الحسین(ع) تجریش برگزار شد.

نکاتی از بیانات آیت الله ضیاآبادی را بخوانید؛

_ آیه 51 الی 53 سوره مبارکه کهف راجع به ابلیس است که وقتی دستور رسید که در مقابل آدم سحده کنید. ابلیس که بر اثر عبادات، خدا او  را بالا برده بود و در رده ملائکه قرار داده بود. قبول نکرد که بر اثر این امر جهنمی شد. شیطان هم از راه های مختلف به گمراهی مردم پرداخت.

_ خداوند به آدمیان عقل و اختیار داده که در مقابل شیطان مبارزه کنند و مقابله کنند. آدمیانی که از شیطان تبعیت کنند را خداوند جهنمی می کند. جهنم جایگاه آدمیانی می باشد که رهرو شیطان هستند. کسانی که با شیطان مبارزه کردند و متقی شدند اینان بهشتی هستند.

_کسانی که شیطان و ابلیس را با ذریه اش ولیّ خود قرار دادند و به حرف خداوند گوش فرا ندادند، این افراد جهنمی هستند. افراد جهنمی کسانی هستند که با شیطان و ابلیس و اولادش شریک هستند.

 _شیطان گروهی را هدایت می کند. همه آدمهایی که شیطان را ولیّ خود قرار دادند و شیطان هدایت آنها را برعهده دارند، جهنمی هستند. اینان جان نثار شیطان هستند. اینان تابع شیطان هستند و شریک شیطان هستند.اینان برای قرآن مشرک هستید.

_ مراقب باشید که شیطان شما را هدایت نکند. امامان را ولیّ خود قرار دهید. ولیّ معصوم اشتباه نمی کند. پیامبر و امام زمان ولیّ ما می باشند و خداوند اینان را برای هدایت ما فرستاده است. ولیّ از جانب خدا آمده است. اینان به همه چیز آگاه هستند.

_ خداوند تمام کارهایش را با سبب انجام می دهد. خداوند با آب سیراب می کند و با خورشید گرما می بخشد. پیامبر را خداوند انتخاب کرده تا مردم را هدایت کنند. امام زمان وسیله ای است که از جانب خداوند انتخاب شده که واسطه ای بین مردم و خداوند باشد.

  


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کامران
|
GERMANY
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
0
0
با سلام ، بسیاری از مداحان شهرستان ها ،دسترسی به سبک های جدید مداحی ندارند و این کار باعث می شود که بسیاری صرفا به بازخوانی آثار مداحان مطرح کشور روی بیاورند سایت عقیق مدتی برای مراسم های مختلف سبک هایی را قرار میدادید که خیلی خوب بود و کمک بزرگی به مداحان بالاخص مداحان که در شهرستان ها هستند بود ولی متاسفانه این کارتان ادامه پیدا نکرد امید وارم دوباره شاهد به روز شدن بخش شعر و سبک در این سایت باشیم.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین