عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۴۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
مدير يك كاروان عتبات؛
در طريق الحسين(ع) كه قدم مي‌گذاري ديگر خودت نيستي؛ اين مسير عشق را بايد به چشم دل ببيني و در راز و نيازي عاشقانه با مولايت خلوت كني و بگويي از هواي دلت كه در آستان ملكوتيش به پرواز در آمده است، من هرگاه چشمم به حرم 6 گوشه اباعبدالله مي افتد دعايي بجز عاقبت بخيري براي خود و همه امت اسلامي ندارم.
عقیق:مسير نجف به كربلا مسيري ۸۲ كيلومتري است كه زائران حسيني به عشق زيارت سرور و سالار شهيدان طي مي‌كنند تا حديث عشق و دلدادگيشان را به آن امامي بازگو كنند كه آتش و حرارت محبتش تا قيام قيامت در دل عاشقانش زبانه مي‌كشد.
اما در اين طريق عشق كساني بايد دست به دست هم دهند تا زائران با خاطري آسوده به ديدار سالار شهيدان بشتابند يكي از اين افراد مديران كاروانها هستند كه مسئوليت گروهي بيش از ۳۰ نفره را به عهده دارند ما نيز تصميم گرفنيم تا با يكي از اين مديران كارونها به نام آقاي ابوالفضل محرابي پور به گفتگو بنشينيم:
مهرابي پوركه سابقه اي ۸ در مديريت كارونهاي كربلايي را به عهده دارد درباره وظايفي كه برعهده دارد مي‌گويد: مدير كاروان در حقيقت راهنمايي گروه زير مجموعه خود را به عهده دارد.
وي كه در ماه صفر مديريت گروهي ۳۸ نفره را به عهده داشت در ادامه اظهار كرد: ما در طول اين سفر سراسر معنوي و با برنامه ريزي سازمان حج و زيارت، زائران را به زيارت نجف، كربلا برديم البته در حال حاضر به علت مسائل امنيتي زائر، سفر به كاظمين و سامرا جزء برنامه‌هاي زيارتي عتبات عاليات نيست.
ايشان درباره مراحل تهيه ويزا گفت: زائر ابتدا در دفتر حج و زيارت ثبت نام كرده و مداركش را به دفاتر زيارتي و آژانسهاي مسافربري كه مجوز سازمان حج و زيارت را دارند تحويل مي‌دهند، از اين مرحله كار ما شروع شده و مدارك زائر را به شركت امور كارگزاران حج و زيارت استان تحويل مي‌دهيم كه اين شركت نيز مدارك زائران را جهت ويزا نمودن مانيفيست به سفارت عراق تحويل مي‌دهد.
محرابي پور با بيان اينكه مدت آماده شدن ويزاي مانيفيست زائران ۲ تا ۳ روز است، مي‌گويد: مديركاروان وظيفه دارد پس از دريافت مانيفيست زمان دقيق حركت را به اطلاع زائران برساند و در طول اين سفر ۷ روزه زائران را در هتل و محلهاي زيارتي كه توسط نماينده حج و زيارت مشخص شده اسكان دهد.
وي درباره نحوه پذيرايي از زائران گفت: اين پذيرايي در غالب سه وعده غذاي صبحانه، ناها و شام است كه توسط آشپزخانه صنعتي كه از سوي شركت شمسا ساخته شده با نظارت هيئت پزشكي پخت مي‌شود و زائران نيز از كيفيت آن راضي هستند.
محرابي پور درباره دستمزدي كه از اين كار دريافت مي‌كند گفت: در اين كار بايد رضايت حضرت زهرا (س) و ائمه (ع) بزرگوار مد نظر باشد و مبلغ دريافتي جهت تيمم و تبرك خواهد بود.
وي با حالي منقلب گفت: در طريق الحسين (ع) كه قدم مي‌گذاري ديگر خودت نيستي؛ اين مسير عشق را بايد به چشم دل ببيني و در راز و نيازي عاشقانه با مولايت خلوت كني و بگويي از هواي دلت كه در آستان ملكوتيش به پرواز در آمده است، من هرگاه چشمم به حرم ۶ گوشه اباعبدالله مي‌افتد دعايي بجز عاقبت بخيري براي خود و همه امت اسلامي ندارم.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین