عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
معاون ارتباطات سازمان دارالقرآن‌ برپایی غرفه‌ای برای حضور چهره‌های قرآنی در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه و توزیع قرآن کریم با محوریت مناطق محروم را اصلی‌ترین برنامه‌های این سازمان به عنوان مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر عنوان کرد.
عقیق:«یوسف افراش» معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی فعالیت خود را با تشکیل ستاد مرکزی در سازمان دارالقرآن آغاز کرده و برنامه‌های قرآنی دهه فجر نیز با همکاری سازمان‌ها و مراکز قرآنی کشور اجرا می‌شود که این برنامه‌ها تا پایان بهمن ادامه خواهد داشت.

توزیع رایگان قرآن در مناطق محروم هم‌زمان با دهه فجر

وی چاپ و توزیع قرآن در مناطق محروم را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان دارالقرآن در دهه فجر عنوان کرد و گفت: چاپ قرآن با مشارکت‌های مردمی از اوایل سال جاری آغاز شد به طوری که بر اساس پیش‌بینی‌ها بیش از 15 هزار جلد قرآن کریم تا پایان سال جاری در استان‌های مختلف کشور با محوریت مناطق محروم توزیع خواهد شد.

افراش با اشاره به برگزاری مرحله کشوری مسابقات تسنیم و تلاوت در روزهای پایانی بهمن ماه خاطر نشان کرد: مرحله استانی دومین دوره مسابقات تلاوت و سومین دوره مسابقات تسنیم برگزار شده است و قرار است مرحله کشوری این مسابقات اواخر بهمن‌ماه سال جاری برگزار شود.

برگزاری چهارمین دوره اردوی استعدادهای درخشان

وی با بیان اینکه چهارمین مرحله اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی نیز در بهمن‌ماه برگزار می‌شود، گفت: تاکنون سه مرحله از اردوهای استعدادهای درخشان قرآنی برگزار شده است که با توجه به اهمیت ایام‌الله دهه مبارک فجر چهارمین دوره این اردوها 21 تا 24 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به برگزاری نهمین دوره تکریم چهره‌های قرآنی هم‌زمان با اختتامیه مسابقات تسنیم و تلاوت، تصریح کرد: در این مراسم چهره‌های برتر قرآنی، پیشکسوتان، قاریان و حافظان بین‌المللی و حافظان درجه یک و دو قرآن کریم که در سال جاری موفق به کسب این عناوین شدند، تجلیل خواهند شد همچنین در مراسم امسال از مصححان برتر قرآن، خانه‌های قرآن شهری و روستایی و همچنین مؤسسات برتر نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

برپایی جشنواره‌های قرآنی در استان‌های منتخب

افراش به برگزاری محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: در دهه مبارک فجر برنامه‌های استانی مختلفی تدارک دیده‌ایم که اصلی‌ترین آنها برگزاری کرسی‌های تلاوت و جشنواره‌های قرآنی است.

وی با بیان اینکه برخی استان‌های کشور بر اساس ظرفیت‌ها و اعتبارات در ایام‌الله دهه فجر جشنواره قرآنی برگزار خواهند کرد، خاطر نشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های استان‌ها بتوانیم برنامه‌های قرآنی جذابی در سراسر کشور برگزار کنیم.

چاپ و توزیع 10 پوستر با موضوع قرآن و انقلاب اسلامی

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به اینکه هماهنگی‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی بر عهده سازمان دارالقرآن است، گفت: برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر ایام‌الله دهه فجر 10 پوستر با موضوع قرآن و انقلاب به چاپ خواهد رسید که با کمک دستگاه‌های عضو کمیته قرآن ستاد دهه فجر توزیع می‌شود.

افراش هماهنگی برگزاری مراسم تجدید میثاق چهره‌های قرآنی با انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام خمینی(ره) را از دیگر برنامه‌های این سازمان در دهه فجر عنوان کرد و گفت: قصد داریم در مسیر اصلی راهپیمایی 22 بهمن‌ماه نیز غرفه‌ای برای جامعه قرآنی برپا کنیم تا چهره‌های قرآنی در این مسیر حضور یافته و اصحاب رسانه نیز در این غرفه بتوانند اطلاع‌رسانی مناسبی داشته باشند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین