عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۳۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
امام باقر علیه السلام؛
به خدا سوگند اگر خانوده ای از مسلمانان را در پناه خود قرار دهم. گرسنگی آن ها را برطرف کنم. عیوبشان را بپوشانم و آبرویشان را نزد مردم حفظ کنم، برایم دوست داشتنی تر است از این که یک حج و یک حج و یک حج انجام دهم. و هیمن طور تا این که ده حج مستحبی و بلکه هفتاد حج مستحبی انجام دهم.
عقیق:ابِی جَعْفَرٍ (علیه السلام) قَالَ: وَ اللَّهِ لَأَنْ أَحُجَّ حَجَّةً أَحَبُّ إِلَیَّ مِنْ أَنْ أُعْتِقَ رَقَبَةً وَ رَقَبَةً وَ رَقَبَةً وَ مِثْلَهَا وَ مِثْلَهَا حَتَّى بَلَغَ عَشْراً وَ مِثْلَهَا وَ مِثْلَهَا حَتَّى بَلَغَ السَّبْعِینَ وَ لَأَنْ أَعُولَ‏ أَهْلَ‏ بَیْتٍ‏ مِنَ الْمُسْلِمِینَ‏ أَسُدَّ جَوْعَتَهُمْ وَ أَکْسُوَ عَوْرَتَهُمْ فَأَکُفَّ وُجُوهَهُمْ عَنِ النَّاسِ أَحَبُّ إِلَیَّ مِنْ أَنْ أَحُجَّ حَجَّةً وَ حَجَّةً وَ حَجَّةً وَ مِثْلَهَا وَ مِثْلَهَا حَتَّى بَلَغَ عَشْراً وَ مِثْلَهَا وَ مِثْلَهَا حَتَّى بَلَغَ السَّبْعِینَ.

امام محمدباقر (علیه السلام) می فرماید: به خدا سوگند اگر یک حج مستحبی انجام دهم برایم بهتر از آن است که یک بنده و یک بنده و یک بنده آزاد کنم. و همین طور تا این که ده بنده و بلکه هفتاد بنده آزاد کنم.

و به خدا سوگند اگر خانوده ای از مسلمانان را در پناه خود قرار دهم. گرسنگی آن ها را برطرف کنم. عیوبشان را بپوشانم و آبرویشان را نزد مردم حفظ کنم، برایم دوست داشتنی تر است از این که یک حج و یک حج و یک حج انجام دهم. و هیمن طور تا این که ده حج مستحبی و بلکه هفتاد حج مستحبی انجام دهم.

البته لازم به ذکر است که این روایت ناظر به حج مستحبی است. توجه داشته باشیم که حج واجب، همچون نماز هیچ بدل و جایگزینی ندارد و هرگر نمی توان به بهانه ی وجود برخی مستمندان این عبادت و فریضه ی بزرگ الهی را زیر سؤال برد.


پی نوشت:
الکافی، ج۲، ص۱۹۵ ـ الکافی، ج۴، ص۲ ـ  ثواب الأعمال عقاب الأعمال، ص۱۴۱ ـ وسائل الشیعۀ، ج۹، ص۳۷۳ ـ مرآۀ العقول، ج۹، ص۱۰۸ ـ بحارالأنوار، ج۷۱، ص

منبع:روضه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
0
0
کجای روایت به حج مستحبی اشاره کرده که در ترجمه آوردی؟
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین