عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۳۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۳
این استاد اخلاق حوزه با تاکید بر کامل بودن دین اسلام گفت:
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد گفت: همه چیز را محمد و آل محمد برای ما گفته اند لذا نیازی به دیگران نداریم.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین هاشمی نژاد، استاد اخلاق حوزه و خطیب توانمند شیعه در مسجد فاطمیه خیابان 17 شهریور تهران گفت: یکی از ویژگی های پیامبر(ص) این بود که کارهای شخصی شان را خودشان انجام می دادند، برای نمونه وقتی نعلین حضرت خراب می شد خودشان درست می کردند و یا اینکه هر شب کاسه آبی را برای وضوی نافله شب شان بالای سرشان قرار می دادند تا مبادا مزاحم خانواده شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد برای اقامه نماز شب مزاحم دیگران می شوند، اظهار داشت: ما در زندگی برای دیگران بسیار تزاحم داریم این در حالی است که اسلام مزاحم دیگران بودن را قبول ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد افزود: وقتی پیامبر اسلام(ص) نماز واجب می خواندند و احساس می کردند مراجعه کنندگانند، نمازشان را سبک می کردند و فرقی نداشت مراجعه کننده ایشان کوچک یا بزرگ، آزاد و یا بنده باشد، بعد از نماز از آن فرد می پرسید آیا حاجتی داری و اگر می گفت بله حضرت همراهشان می رفتند.

وی با بیان اینکه رسول اعظم (ص) نمازشان را سبک می کرد تا مشکل مردم را حل کند، خاطرنشان کرد: برخی از مدیران در حالی که ارباب رجوع منتظر امضای آنان است نمازش را طول می دهند.

این استاد اخلاق حوزه با تاکید بر اینکه ما خیلی از اخلاق پیامبر(ص) عقب هستیم، گفت: چنان رفتار می کنیم که زن و بچه از دین زده می شوند. برخی افراد اهل نماز اول وقت، روضه و گریه هستند ولی مبادی ادب نیستند.

وی ادامه داد: روزی پیامبر (ص) وارد خانه علی(ع) و فاطمه(س) شدند و دیدند علی دارد عدس پاک می کند، پرسیدند چه می کنی، علی (ع) فرمودند به فاطمه برای پختن غذا کمک می کنم و حضرت محمد مصطفی (ص) فرمودند مردی که در خانه به همسرش کمک کند به تعداد موهای بدنش برای او نماز شب قبول شده می نویسند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد با بیان اینکه بعضی مردها آنقدر متکبر هستند که به زنشان کمک نمی کنند، تصریح کرد: البته مرد در دین اسلام دارای کرامت است همچنان که پیامبر اسلام (ص) فرمودند اگر به غیر از خدا سجده بر کسی واجب بود به زن ها می گفتم برای مردهایشان سجده کنند. وی با تاکید بر اینکه اسلام سراسر اخلاق، ادب و تواضع است، اظهار داشت: اسلام می خواهد ما باادب شویم.

خطیب این مجلس در همین ارتباط گفت: فرزند میرزا جواد آقا تهرانی می گفتند پدر سفر بودند و من شبی با تصور اینکه پدر سفرشان تمام شده و من به منزل بازگشته ام در خانه دنبال ایشان گشتم اما پیدایشان نکردم لذا تصمیم گرفتم در بیرون از خانه دنبال ایشان بگردم و تا درب حیاط را باز کردم پدر را دیدم، پرسیدم شما اینجا چه کار می کنید که پدرم گفتند وقتی خواستم در حیاط را باز کنم متوجه شدم کلید همراهم نیست لذا دیدم خلاف ادب است زن و بچه ام که در این سرما در گرمای خانه آرمیده اند را بیدار کنم لذا تصمیم گرفتم چند ساعت اینجا بمانم تا اینکه صبح شود و شما در را باز کنید.

این استاد اخلاق و حوزه خطاب به جوانان حاضر در مجلس گفت: با زن هایتان مدارا کنید که در این ارتباط ماجرایی را نقل کرد طلبه ای به میرزا جواد آقا تهرانی (ره) گفت با زنم مشکل دارم لذا می خواهم زن دومی اختیار کنم که میرزا جواد آقا تهرانی (ره) فرمودند این کار را نکن و عیوب خود را تحمل کنید زیرا معلوم نیست که زن دوم بهتر از زن اول تان باشد و برای آنکه آن طلبه را در انصراف از ازدواج مجدد مطمئن کند گفتند من با زنی بسیار بی ادب زندگی می کنم اما او را تحمل می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد افزود: همه چیز را محمد و آل محمد (ص) برای ما گفته اند و قرآن و عترت برای ما کفایت می کنند لذا نیازی به دیگران نداریم.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین علی (ع) فرمودند عاقل کسی نیست که وقتی بین خیر و شر گرفتار می شود خیر را انتخاب کند بلکه عاقل کسی است که وقتی بین دو شر گرفتار می شود آن مورد را که شرش کمتر است انتخاب کند، خاطرنشان کرد: جوانان با همسرتان مدارا کنید و عیوب خود را برطرف کنید.

خطیب این مجلس با بیان اینکه باید اخلاق داشته باشیم، گفت: فردی از علمای عراق در کتاب اخلاقش می نویسد فردی از روبروی پیامبر آمد و پرسید دین چیست، حضرت فرمودند حسن خلق، آن فرد از سمت راست و همچنین از سمت چپ پیامبر از آن حضرت پرسید دین چیست و پیامبر فرمودند حسن خلق، مرتبه چهارم از پشت سر پیغمبر آمد و پرسید دین چیست که حضرت محمد مصطفی (ص) فرمودند همه دین در مهار غضب خلاصه شده است.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین