عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: پیامبران آمدند تا آنچه اسلام دارد به او بگوید.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین شیخ علیرضا پناهیان در حسینیه آیت الله حق شناس گفت: عقل و هوای نفس با هم دشمن هستند و در روایات داریم که با هر گناه مقداری از عقل می رود. وی با بیان اینکه هوای نفس انسان را بدبخت می کند، اظهار داشت: فرهنگ غرب به دلیل اینکه مطابق میل انسان و مصداق عبارت چون دلم می خواهد، است آدم ها را جذب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: بارها گفته ام آموزش و پرورشی خوب است که وقتی مدرک دیپلم یا سیکل را به دانش آموز داد او را از عبارت دلم می خواهد، متنفر کند. وی با اشاره به اینکه دلم می خواهد دشمن عقل و انبیاست، خاطرنشان کرد: البته اصل دلم می خواهد خوب است همچنان که خداوند می فرماید آنچنان چیزهای خوبی در دلت قرار دادم که تو را به سوی عشق و محبت می کشد.

خطیب این مجلس با تاکید بر اینکه پیامبران الهی و ائمه (ع) آمده اند تا به انسان بفهمانند دلش چه چیزهای خوبی می خواهد، گفت: افرادی که نظربازی می کنند و دلشان در دوران نامزدی برای جنس مخالف می تپد چه لذتی از این دید و بازدیدها می برند در حالی که لذت دید و بازدید با خدا میلیاردها بار بیشتر است لذا باید با خدا عشق بازی کرد. وی افزود: انسان به این دلیل کمبود محبت دارد که دوست دارد خدا را داشته باشد.

وی در همین ارتباط به ماجرای گفتگویش با جمعی از اراذل و اوباش اشاره کرد و گفت: زمانی من را میان جمعی از اراذل و اوباش که وقتی آخوندی را از دور می دیدند چها که به او نمی گفتند بردند، به آنها گفتم دوست دارید یک طلبه به شما چه بگوید، احتمالا دوست دارید به شما بگوید خوب باشید ولی من این را نمی گویم زیرا آدم از این عبارت بدش می آید. گفتگوی من با آن جمع آنقدر جذاب بود که وقتی وقتم تمام شد اجازه ندادند بروم و گفتند ادامه بده و من به آنها گفتم پیامبران آمدند تا به ما بگویند خودت باش و به اصطلاح هر چی عشقته، آنها بسیار خوشحال شدند و پرسیدند واقعا دین این را می گوید و من گفتم بله هر چی دلت می خواهد حلال و حرام نیز ندارد ولی دلت هر چه را بیشتر می خواست به سمت آن برو لذا انبیا آمدند بگویند دلت چه چیزی را بیشتر می خواهد آنگاه خودت حرام را بر خودت حلال می کنی.

وی افزود: بدترین آدم ها به این دلیل بدترین آدم ها شدند که به آنچه دلشان می خواست متمایل شدند و اجازه ندادند آنچه را انبیا می خواستند به او بگویند، گوش بدهند. سخنران این مجلس با اشاره به اینکه قرآن می فرماید انسان را در بهترین شکل آفریدیم، خاطرنشان کرد: ادبیات اصلی این است که ای انسان تو بهترین هستی و قرار نیست به جایی برسی. خطیب این مجلس ادامه داد: اگر به شما گفتند در برابر خداوند موجود حقیری هستید فکر نکنید اصالتا موجود حقیری هستید چرا که تمام این جهان خاک پای شماست.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه همه شما پیامبر و امام هستید البته نه به معنای خاص آن، اظهار داشت: در دعای ندبه می خوانیم که ای علی من دور شیعیان تو می گردم. وی افزود: رفقا خود را آدم حسابی بدانید و پیامبران قرار نیست چیزی به شما اضافه کنند بلکه فقط قرار است آنچه را که دارید به شما بگویند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه همه ما اهل بیت(ع) را به خاطر پیامبر(ص) دوست داریم، خاطرنشان کرد: فردی آنقدر عاشق پیامبر(ص) بود که می بایست هر روز یک مرتبه پیامبر(ص) را می دید و سپس به سر کار می رفت، پیامبر(ص) به او گفت قضیه چیست، آن فرد گفت تا شما را نبینم نمی توانم سر کار بروم، گاهی وقتی آن فرد می آمد پیامبر(ٌص) در حالی که در جمع اصحابش حضور داشتند بلند می شدند تا آن شخص حضرت را ببیند، روزی هرچه منتظر شدند آن فرد نیامد، پیامبر(ٌٌص) پرسید کجاست و همراه اصحابشان به درب خانه او رفتند و وقتی در را زدند فردی در را باز کرد و گفت مریض است پیامبر(ص) وارد خانه شدند و وقتی ان فرد پیامبر(ص) را دید از شدت هیجان بسیار خوشحال شد و گفتند آن فرد همان روز مرد. پناهیان در پایان گفت: چنین پیامبری فرمودند هر کس حسین(ع) را دوست دارد من او را دوست دارم.

 
منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین