عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
آیت‌الله تسخیری تأکید کرد
مشاور عالی رهبر انقلاب در امور جهان اسلام با اشاره به اهمیت وحدت بین شیعه و سنی گفت: اگر انسان‌ها به فطرت واقعی خود بازگردند، دین مبین اسلام را برحق می‌بینند و دست از اختلافات خود برمی‌دارند.
عقیق:آیت‌الله محمدعلی تسخیری دبیرکل پیشین مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: سیاست‌مداران دنیا تلاش می‌کنند تا از اسلام چهره کریه و زشتی را به عموم نشان دهد درحالیکه اسلام دین رأفت و مهربانی و وحدت است و باید ما هم زیبایی‌های اسلام را به نشان دهیم درصورتی که این آموزش حتی به جوانان خودمان صحیح صورت گیرد، بُعد انسانی اسلام تعلیم داده شده است و علما به رسالت خود عمل کرده‌اند.

وی در ادامه توضیح داد: مسلمانان باید متوجه بعد انسانی و فطری دین اسلام باشند و در ترویج دینشان تلاش کنند آن زمان است که همه به بر حق بودن اسلام گرایش پیدا می‌کنند و می‌فهمند که این کارهای تکفیری‌ها و کشتارشان دین اسلام نیست.

آیت‌الله تسخیری درباره گرایش اروپاییان به دین اسلام گفت: روژه گارودی فیلسوف فرانسوی به روح انسانی دین اسلام پی برده بود و درباره آن صحبت می‌کرد. درصورتی که انسان به فطرت خود بازگردد، چنین مباحثی را درک خواهد کرد، همین امر باعث شد در یک دوره‌ای به بعد اروپا نیز به اسلام رو بیاورد و برای از بین بردن آن عده‌ای گروهک‌های تکفیری و تفرقه انگیز را در جهان اسلام علم کردند تا نشان دهند چهره اسلام خشن است.

نویسنده کتاب «محاضرات فی علوم القران و الاقتصاد اسلامی» درباره نگرانی‌های خود از شرایط کنونی جهان اسلام و دور شدن مردم از فطرتشان توضیح داد: درصورتی که مسلمانان خودشان حلال و حرام را رعایت کرده و بر ضد فطرت خود شورش نکنند و در همین جبهه اسلام با هم وحدت داشته باشند، چه شیعه و چه سنی تفاوت ندارد. ان‌شاءالله به موفقیت نائل می‌شوند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین