عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۲۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که «مسئله وحدت جزو اصول مسلمانان است» گفت: تا زمانی که مسلمانان وحدت داشته باشند، دشمن نخواهد توانست به ما ضربه بزند.
عقیق: حجت‌الاسلام علی سلیمانی با گرامیداشت هفته وحدت گفت: رسول‌الله با مبعث خود تحول انسانی شگرفی در میان اعراب ایجاد کرد تا جایی که بسیاری از مردم جهالت‌ها و نادانی‌های خود را کنار گذاشتند و به دین اسلام گرایش یافتند.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اختلافات قومی در عصر جاهلیت افزود: یکی از مشخصات مهم در میان قبایل در دوره جاهلیت، وجود اختلافات شدید قومی و قبیله‌ای بود به گونه‌ای که هر یک از قبیله‌ها سال‌ها با یکدیگر درگیر بودند و به بهانه اختلافات، خون یکدیگر را می‌ریختند.
وی ادامه داد: با درخشش خورشید اسلام و مبعوث شدن پیامبر(ص) یکی از مسائل مهم ایجاد وحدت میان مسلمانان بود تا جایی که پیامبر اسلام (ص) در میان مسلمانان پیوند اخوت جاری می‌کرد تا مانع از اختلافات و تفرقه‌های قومی و قبیله‌ای در میان مردم باشد.
وی با بیان این‌که «پیامبر اسلام(ص) منادی وحدت در برابر دشمنان بود» اظهار کرد: ریشه بسیاری از جهالت‌های اعراب در فقدان وحدت و همدلی بود از این رو پیامبر(ص) همواره وحدت و همدلی میان مسلمانان را مورد توجه قرار می‌داد تا امت اسلامی دچار تفرقه و اختلاف نشود.
سلیمانی یکی از رسالت‌های مهم پیامبر(ص) را ایجاد وحدت میان مسلمانان برشمرد و گفت: رسول الله(ص) محور اتحاد است که در تحقق این اتفاق مقدس در امت اسلامی، امام علی(ع) تلاش‌های بسیاری کرد تا امت واحده اسلامی تشکیل شود و مسلمانان فارغ از اختلافات و تفاوت دیدگاه‌ها در برابر دشمنان اسلام قد علم کنند.
این استاد اخلاق، فتنه را یکی از آثار شوم اختلاف دانست و گفت: دشمنان از همان صدر اسلام در جهت نابود کردن اسلام بر آمدند تا با استفاده از تعصبات میان مسلمانان به اختلافات دامن بزنند و وحدت را از جامعه مسلمین بزدایند اما پیامبر(ص) مانع از تحقق اهداف دشمنان بود.
وی در پایان با تاکید بر اهمیت حفظ وحدت میان مسلمان گفت: فتنه‌های دشمن و کشتار مسلمانان در جهان نشان از کنار رفتن وحدت است حتی پیامبر(ص) و امام علی(ع) برای اینکه وحدت از میان نرود، دشمنی‌های زیادی را متحمل شدند از این رو وظیفه سنگینی بر عهده مسلمانان در جلوگیری از اختلاف نهاده شده است.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین