عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
قرآن در بسیاری از کشورهای اسلامی یا حتی غیر اسلامی چاپ می‌شود؛ اما برخی از آنها به دلایلی نمی‌توانند از گمرک ایران ترخیص شوند.
عقیق:چاپ قرآن کریم از مسایلی است که از جهات گوناگون دارای اهمیت است.

صحت نگارش قرآن کریم و حفظ جامعیت آن، یکی از وجوه مهم در موضوع چاپ قرآن کریم است که در جمهوری اسلامی ایران مسئولیت نظارت بر آن به عهده «سازمان دارالقرآن‌الکریم» نهاده شده است.

اخیرا گروهی از اساتید قرآن از کشورهای مصر، لبنان، اندونزی و ترکیه در حاشیه حضور خود در هیأت داوران مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان، بازدیدی از معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن داشتند که طی آن با نحوه نظارت این سازمان بر چاپ قرآن در ایران آشنا شدند.

از جمله مسائلی که در این نشست صمیمی مطرح شد؛ موضوع قرآن‌های وارداتی است که اجازه ورود به ایران را نمی‌یابند و علت اصلی آن نیز رعایت نشدن صحت کتابت قرآن کریم و یا ناقص بودن این قرآن‌ها از حیث جا افتادن آیات و یا صفحاتی از قرآن کریم است.

در ادامه با تماشای فیلم زیر با نمونه‌هایی از این قرآن‌ها و مبدأ ورود آن به کشور آشنا خواهید شد؛ پس از تماشای این فیلم، میزان حساسیت شما در تهیه قرآن به خصوص تابلوهای قرآنی افزایش خواهد یافت.

دریافت
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین