عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۲۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
جشن بزرگ میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و سلاله پاکش امام جعفر صادق(ع) در مرکز اسلامی انگلیس با حضور مسلمانان برگزار شد.

عقیق:همزمان با 17 ربیع الاول برنامه جشنی به مناسبت میلاد فرخنده پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و میلاد حضرت امام جعفر صادق(ع) در محل مرکز اسلامی انگلیس در لندن برگزار شد، این برنامه که با قرائت قرآن توسط  مصطفی مرجان آغاز شد، شامل بخش‌های گوناگونی از جمله قرائت شعر، مولودی‌خوانی و کلیپ‌های ویدئویی بود.

در این مراسم حجت‌الاسلام بهمن‌پور با اشاره به زوایای زندگانی پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: ما پیرو مذهب جعفری هستیم که مبانی آن توسط امام صادق(ع) در زمانی که همه مذاهب فقهی در حال شکل‌گیری بودند، پی‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه همه مذاهب فقهی اسلامی به دنبال فهم سنت نبوی هستند، گفت: ما معتقد هستیم بهترین و معتبرترین راه برای رسیدن به سنت پیامبر(ص) از طریق امام جعفر صادق(ع) است.

 این کارشناس دینی سپس به بیان گوشه‌هایی از زندگی پیامبر اسلام(ص) پرداخت و ابراز داشت: آن حضرت در سال 570 میلادی یعنی حدود یک قرن پس از فروپاشی امپراطوری روم غربی و زمانی که اروپا وارد قرون تاریک شده بود به دنیا آمد، نکته جالب این است که پیامبر در آغاز قرون تاریک و در جزیرة‌العرب که آن هم در تاریکی فرورفته بود برای تبلیغ روشنایی مبعوث شد.

وی ادامه داد: عمق این تاریکی به حدی بود که در مدت 13 سال دعوت آن حضرت در مکه فقط حدود 300 نفر به آن حضرت ایمان آورده بودند، با این حال مردم مدینه که با زبان امروزی مردمی چند فرهنگی بودند، یعنی یهودی، مسیحی و مشرک در این شهر با هم زندگی می‌کردند به پیامبر بیشتر ایمان آوردند.

حجت‌الاسلام بهمن‌پور با اشاره به جنگ‌های قبیله‌ای در مدینه بیان داشت: اگر چه مردم مدینه دائم با هم در جنگ و زد و خورد بودند، اما در مجموع انسان‌های پاکدلی بودند که به دنبال راه‌حل برای برطرف کردن این اختلافات می‌گشتند، برخی بزرگان مدینه برای مشورت و جستجوی راه حل، حدود سال دهم بعثت به مکه آمدند تا با بزرگان آن شهر دیدار کنند.

وی افزود: در این سفر بود که با حضرت محمد(ص) آشنا شده و برخی در همان سفر به او ایمان آوردند، بر اساس روایت حصین ابن سلام عالم یثربی، پیامبر(ص) در بدو ورود به شهر مدینه مردم آن شهر را به ترویج صلح و دوستی، سیر کردن گرسنگان و صله رحم دعوت کرد و به آنها فرمود: شب و هنگامی که دیگران در خواب هستند، نماز به پا دارید که اشاره‌ای است به رابطه خصوصی بنده با خدا و سپس وعده اینکه با انجام این کارها به سلامتی وارد بهشت خواهید شد.

این کارشناس دینی همچنین با اشاره به وقایع تروریستی اخیر در فرانسه گفت: این جنایت‌ها هیچ ربطی به اسلام و مسلمین ندارد، اگر این افراد هر دین دیگری هم داشتند و حتی اگر بی دین هم بودند، همین کار را می‌کردند، زیرا یک مسأله اجتماعی است و نه مذهبی.

پس از آن شرکت کنندگان از مولودی‌خوانی علی مصلایی در مدح و ستایش رسول اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) بهره‌مند شدند.
در ادامه تصاویری از مراسم میلاد دو نور در مرکز اسلامی انگلیس می‌آید:
 

 


منبع:فارس



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین