عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
جشن میلاد پبامبر(ص) با مداحی حاج محمود کریمی در رایه العباس
هدف انبیا چیست که پیامبر اکرم با ختم نبوتش هدف همه پیامبران را محقق فرمود. هدف همانی است که خداوند در قرآن کریم می فرماید که ما جن و انس را نیافریدیم مگر اینکه خدا را بندگی کنند...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن میلاد نبی اکرم(ص) و امام صادق(ع) با سخنرانی حجت الاسلام ریاضت و مداحی حاج محمود کریمی در امام زاده علی اکبر چیذر برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام ریاضت را بخوانید؛

_ پیامبر اکرم اشرف رسل و افضل انبیاء است. هدف خودش و هدف همه پیغمبران بستگی به رفتار پیامبر دارد. هدف پیامبر همان هدفی است که 124 هزار پیغمبر گذشته داشته اند. لذا ایمان به پیغمبر در گرو به ایمان همه پیامبران الهی است.

_  اعتقاد ما به پیامبر اکرم یعنی اعتقاد ما به آدم تا خاتم و 124 هزار پیغمبر. همه این پیامبران یک هدف را دنبال می کردند. جانشینان این پیامبران هم و در رأسشان ائمه اثنی عشر و در بینشان امام صادق(ع) به عنوان رئیس مذهب تشیع کارشان تبیین و تفسیر و ارائه الگو برای رسیدن به هدف انبیاء است.

_ هدف انبیا چیست که پیامبر اکرم با ختم نبوتش هدف همه پیامبران را محقق فرمود. هدف همانی است که  خداوند در قرآن کریم می فرماید که ما جن و انس را نیافریدیم مگر اینکه خدا را بندگی کنند.  124 هزار پیامبر هم آمده اند که راه بندگی را به بشر نشان دهند.

_ گرایش به پرستش و گرایش به حق در ذات همه انسان ها می باشد. در فطرت و سرشت همه انسان ها تقدیس و پرستش یک موجود بالاتر و برتر وجود دارد. اما پیامبران آمده اند که انسان ها در پرستش یک موجود برتر دچار اشتباه نشوند. بشر در طول تاریخ بشر در مصداق پرستش دچار اشتباه شده است.

_ من و شما را خدا آزاد آفریده است. اما نباید بنده ی غیر از الله بشویم. هدف پیامبر اکرم رساندن انسان ها به مقام عبودیتی که اولین ویژگی خود پیامبران است. صبر وقتی ارزش دارد که زیرمجموعه عبودیت قرار بگیرد. اولین چیزی که در پیامبر اکرم مهم است ابتدا عبودیت ایشان بود و بعد پیامبری ایشان است.در عبادت ما روی دست ملائکه نداریم. انسان اگر به مقام عبد برسد از ملک هم بالاتر می رود.با عبودیت می توان از ملک بالاتر رفت.معراج پیامبر به خاطر عبودیت ایشان بود.

_ خیلی ها خدا را عبادت نمی کنند و بندگی نمی کنند. اسمشان شیعه است ولی بندگی ندارند. همان که شما توفیق می کنید نمازتان را اول وقت بخوانید لطف خداست که باز هم خدا به گردن شما حق پیدا می کند. شما اگر موفق به نماز شب می شوید از طرف خدا لطف است. اقامه شعائر هم لطف خداست. امام زمان فرمودند که شما بعد از نماز باید سجده شکر به جا اورید. چون نسبت به لطفی که خدا به بندگانش می کند بر گردن همه ما حق دارد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین