عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۱۸۲
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
حجت‌الاسلام بهروزلک؛
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم گفت: در دنیای امروز که بحران هویت موج می‌زند و تکنولوژی تمام آن را درنوردیده‌ است، با رجوع به مهدویت می‌توانیم هویت اسلامی و تمدنی خود را بازآفرینی کرده و با ظهور حضرت حجت (عج) به مدینه فاضله دست یابیم.
عقیق:حجت‌الاسلام غلامرضا بهروزلک عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم در گفت‌وگویی درباره اهمیت توجه به فرهنگ مهدوی توضیح داد: از مهمترین شاخصه‌های فرهنگ مهدوی گشایش و امید به بهبود شرایط، امید به فرج داشتن و عدم اکتفا به شرایط و امکانات موجود است.

 نویسنده کتاب «سیاست و مهدویت» یادآور شد: برای دستیابی به هویت جامعه و جهانی کردن هویت و تمدن اسلامی نخستین نکته شناخت فرهنگ مهدوی است، با توجه به اینکه انسان‌ها پیش از ظهور حضرت مهدی (عج) به دنبال جامعه آرمانی هستند و به سمت یک جامعه فاضله حرکت می‌کنند باید خودشان نیز گام‌هایی دراین راستا بردارند.

وی با تأکید بر اینکه مهدویت با شناختن امام حی حاصل می‌شود، اظهار داشت: دنیای امروز دنیای بحران‌ هویتی است که این بحران هویت را مدرنیزاسیون و جهانی شدن ایجاد کرده است با مباحث مهدویت می‌توانیم هویت تمدن و فرهنگ اسلامی را بازسازی کنیم.

وی مهمترین شاخصه‌های هویت‌ساز تمدن اسلامی را قرآن کریم، پیامبر اسلام (ص) و مباحث مختلفی چون حج به شمار آورد و گفت: نمونه هویت بخش این تمدن اسلامی، امام حی ما حضرت مهدی موعود (عج) است که هر روز باید با ایشان تجدید بیعت کنیم.

وی در پایان یادآور شد: سراسر دنیای امروز را تکنولوژی درنوردیده است اما بازهم سرشار از بحران است مهدویت جامعه آرمانی ماست و باید برای دستیابی بدان تلاش کنیم جامعه جهانی حضرت مهدی (عج) بدور از این بحران‌ها، اغتشاش‌ها و مشکلات است این جامعه را باید در جامعه ترسیم کنیم.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین