عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: هیچگاه بین شیعه و سنی در ایران تفرقه نبوده است.
عقیق:حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر عصر امروز در گردهمایی بزرگ علمای تشیع و تسنن منطقه عسلویه در مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری اظهار داشت: بنا به فرمایش ایشان، شعار وحدت یک شعار تاکتیکی برای ما نیست بلکه یک شعار استراتژیک است.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ولادت باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) افزود: خداوند تبارک و تعالی در قرآن در آیات متعددی آثار و برکاتی که رسول مکرم اسلام(ص) برای مردم دارد را بیان فرموده است.

قاضی عسکر با اشاره به تاثیر پیغمبر (ص) در جامعه گفت: پیامبر (ص) مردم را تزکیه می‌سازد، اخلاق و ارزش‌های دینی را به‌آنها می‌آموزد، همچنین در کنار آن به مردم علم و حکمت می‌آموزد چرا که تقوا و علم به منزله دو بال برای انسان هستند که بتواند به کمال برسد.

نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت در ارتباط با هدف آمدن انبیا در قرآن اظهار داشت: پیامبران آمده‌اند تا بستر قسط و عدالت را در جامعه فراهم کنند و با تنویر افکار عمومی زمینه‌ساز رشد و بالندگی در جامعه شوند.

قاضی‌عسکر خاطرنشان کرد: نکته‌ دیگر این است که پیغمبر (ص) آمده تا زنجیرهای اسارت و بردگی را از دوش مردم بردارد و آزادی را به آنها هدیه کند، اینکه بعضی‌ها فکر می‌کنند آزادی از غرب آمده اشتباه است زیرا مطابق آیه شریفه آزادی هدیه خداوند به انسان‌ها است.

وی افزود: دین اسلام دین کاملی است و ما باید این دین را درست بشناسیم، بشر اگر دعوت انبیا در کنارش نباشد رشد مناسبی نخواهد داشت، آنچه می‌تواند بشر را از ضلالت نجات دهد وحی و دعوت انبیاست.

مسئول بعثه‌ مقام معظم رهبری با بیان اینکه بحث شیعه و سنی هیچ زمانی در ایران اسلامی مطرح نبوده است گفت: در این کشور همه باهم زندگی مسالمت آمیزی داشته‌اند و به‌ جز در برهه‌هایی که دشمنان با تفرقه‌انگیزی به مسائل فتنه‌آمیزی دامن می‌زدند و امام راحل (ره) جلوی آنها را گرفتند هیچ‌گاه بین شیعه و سنی تفرقه نبوده است.

قاضی عسکر در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایش مقام معظم رهبری که شعار وحدت یک شعار تاکتیکی برای ما نیست بلکه یک شعار استراتژیک است اشاره کرد و یادآور شد: این جمله مقام معظم رهبری یادآور بیان قرآنی "واعتصمو بحبل‌الله جمیعا" است که برای همه مسلمان‌ها چه شیعه و چه سنی است، همچنان که خدای ما یکی ا‌ست، پیغمبر و قرآن ما یکی‌ست و اکثریت مناسک دینی‌مان مانند هم است، حتی اکثریت قریب به اتفاق اهل سنت در دنیا نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) اعتقاد و احساس مودت دارند.

وی اختلافات داخلی را زمینه‌ساز نفوذ تحرکات دشمنان دین و قرآن عنوان کرد و افزود: در این زمینه بسیار باید مراقب باشیم و با اتحاد به‌دنبال رهبری هوشیار و آگاه‌مان حرکت کنیم تا ان‌شاالله خداوند هم برکاتش را به این مردم عطا فرماید.

قاضی عسکر در پایان با تشکر از مسئولان مجتمع گاز پارس جنوبی به دلیل برگزاری این مراسم تصریح کرد: واقعا باید دست شما کارکنان تلاشگر این مجتمع را بوسید که در این شرایط تحریم و فشار دشمنان به تولید و خودکفایی می‌پردازید، امیدوارم شما با همین کار و تلاش‌تان چنان افتخاراتی بیافرینید که روز به روز بر عزت و افتخار ایران اسلامی افزوده و توطئه دشمنان نقش برآب شود.

منبع:فرهنگ

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین