عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۱۵۱
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
میلاد پیامبر اعظم سرآغاز تحول بزرگی در جهان به شمار می‌آید و هفته وحدت همزمان با این رویداد فرخنده، میعاد یکتاپرستان برای تمسک به حبل‌الله و حرکت در سایه تعالیم آخرین فرستاده خدای سبحان است.
عقیق:تردیدی نیست که امت اسلامی، در این برهه از زمان بیش از هر چیز به تأکید بر توجه و عمل به اشتراکات امت و فراخوان به وحدت نیاز دارد؛ خداوند متعال نیزدستور داده که همگی به ریسمان او چنگ زنیم و از تفرقه و پراکندگی بپرهیزیم «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا» (آل عمران 103) امت ما نیز صلاحی جز پای بندی به دین خود و حفظ وحدت و اتحاد خود پیرامون دین و آیین خدای متعال و پیامبر اکرم (ص) ندارد.

در این راستا تاکید و تمسک به مشترکات امت اسلام که مواریث ارزشمند پیامبر عزیزمان هست می‌تواند دنیای اسلام را در رسیدن به این هدف یاری کند و مشترکات و نقاط تلاقی و وحدت بخش امت بسیار زیاد است.

یکی از مشترکات و نمادهای وحدت امت اسلامی در پرستش و عبادت است که بالاترین نماد و نمود آن قبله و جهت مشترک در عبادت است و کعبه، قدیمی‌ترین مرکز توحید و خداشناسی روی زمین و نماد وحدت در پرستش است که از حضرت آدم (ع) تا خاتم (ص) به سوی یک خدا گرویدند و تاکیدی بر این است که اسلام، یگانه آیین برگزیده پس از ارسال آخرین فرستاده و نیز سمبل بازگشت همه انسان‌ها در هر جا و مکانی به سوی خداست.

هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر عزیز اسلام که تمام هم و غمشان ایجاد همدلی و وحدت در جامعه اسلامی بود می‌تواند برای اهل قبله هفته اخوت و تحکیم روابط برادرانه و اهتمام برای شناخت دشمن مشترک و ترفندهای قدرت‌های استکباری و استعماری باشد و آنها را از رسیدن به اهدافشان از قبل ایجاد تفرقه و اختلاف و برادرکشی در میان امت اسلامی نا امید و پشیمان کند.

پس چه زیباست که وقتی گرد خانه خدا طواف می‌کنیم و آنجا همه باهم یکی هستیم و حتی هوای همدیگر را داریم و اگر در فشار و ازدحام جمعیت اتفاقی برای یکی بیافتد برای همه ما مهم می‌شود و زود برای کمک به او اقدام می‌کنیم در آن لحظات از خدا بخواهیم خدایا این اتحاد و همدلی را از ما نگیر و نگذار تعصبات قومی و مذهبی ما را از اصل اسلام ناب و پیام‌های واقعی آن دور کند تا مبادا کاری کنیم یا حرفی بزنیم و کرداری داشته باشیم که در مقابل صاحب کعبه شرمنده شویم.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین