عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۴
عضو انجمن خادمان قرآن؛
قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه خادم قرآن باید بدون هیچ توقع مادی فضای معنوی و قرآنی را در جامعه تقویت کند و با همه وجود و عشق به کار قرآنی بپردازد، گفت: افراد لایقی وجود دارند که متأسفانه در انجمن حضور ندارند.
عقیق:«منصور قصری‌زاده» قاری بین‌المللی قرآن کریم که در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به عنوان خادم قرآن معرفی و تجلیل شد در گفت‌و‌گویی با بیان اینکه تشکیل انجمن خادمان قرآنی اقدام خوب و قابل قبولی است، اظهار داشت: این حرکت می‌تواند سرآغاز فعالیتی ارزشمند در حوزه‌های قرآنی باشد اما برای ثمردهی آن باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد تا بتوانیم فرهنگ قرآنی را در جامعه توسعه بخشیم.

وی درباره وجود هشت کارگروه تخصصی در انجمن خادمان قرآن کریم، افزود: در انجمن خارمان قرآن هشت گروه تخصصی همچون «پژوهش، تفسیر و ترجمه»، «قاریان»، «حافظان»، «نرم‌افزار و سایت»، «هنر قرآنی»، «ناشران قرآنی»، «مدیران قرآنی» و «آموزش» در نظر گرفته شده است اما این تقسیم‌بندی نیازمند بازنگری است.

قصری‌زاده با بیان اینکه کارگروه‌های تخصصی انجمن خادمان قرآن باید کاهش یابد، گفت: با ادغام برخی از کارگروه‌ها تعداد آرا برای تصمیم‌گیری تجمیع شده و نتایج بهتری حاصل می‌شود به عنوان مثال بهتر بود قاریان و حافظان در یک کارگروه و هنرمندان و نرم‌افزار و سایت در گروهی دیگر باشند تا با ادغام آنها آرای خادمان قرآنی تجمیع و بهتر تصمیم‌گیری شود.

این خادم قرآن کریم با انتقاد از نحوه انتخاب خادمان قرآن، تصریح کرد: من در حاشیه کمیسیون‌های انجمن خادمان قرآن از مسئولان درباره ویژگی‌های خادمان قرآن و دلیل انتخاب خودم به عنوان خادم قرآن پرسیدم که بهتر است جواب آن را از مسئولان بپرسید. من از افرادی که مرا به عنوان خادم قرآن انتخاب کردند تشکر می‌کنم اما  فکر می‌کنم افرادی برتر از من هستند که بیشتر لیاقت کسب عنوان خادم قرآن را دارند اما متأسفانه در این انجمن حضور ندارند.

وی با اشاره به اینکه خادم قرآن کسی است که بدون چشم‌داشت مادی و دنیوی برای توسعه فرهنگ قرآنی تلاش کند، افزود: خادم قرآن باید بدون هیچ توقع مادی فضای معنوی و قرآنی را در جامعه تقویت کند یعنی با همه وجود و عشق به کار قرآنی بپردازد بنابراین بهتر است مسئولان و متولیان این امر برای انتخاب خادم قرآن دقت بیشتری کنند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین