عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
مداحی حاج روح الله بهمنی در عشاق العباس
اگر من شیعه هستم اصل ولایت اطاعت است و باید ببینیم که آقا و اربابمان چطور عمل کردند و ما هم باید همین طور عمل کنیم. شیعه یعنی این که در کنارشان باشیم.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن میلاد نبی اکرم(ص) و امام صادق(ع) با سخنرانی حجت الاسلام شیخ مصطفی کرمی و مداحی حاج روح الله بهمنی، کربلایی عطاران و کربلایی تقوایی برزگرار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام کرمی را بخوانید؛

_ دشمنان شرایطی را برای علی بن ابیطالب فراهم آوردند که ایشان صبر را بهترین راه برای مقابله با دشمن و حفظ دین دانستند. این مرتبه از تحمل فقط در آستانه صبر امیرالمؤمنین وجود داشته است. 

_ درالتاج و دردانه هستی همان موضوعی بود که خدا علی(ع) را با آن موضوع امتحان کرد. امیرالمؤمنین مهمترین کاری که کرد این بود که هم خودشان صبر کردند و هم جریانی که منتظر یک اشاره بودند، را مهار کردند. امیرالمؤمنین اگر سکوت کرد و زهرای مرضیه و محسن را هزینه کرد برای وحدت جامعه اسلامی بود.

_ امیرالمؤمنین شمشیر را گذاشت و بیست و پنج سال به کشاورزی پرداخت و صحنه سیاسی را ترک کرد، چون احساس کرد که با ماندن امکان درگیری وجود دارد. کنترل جریان طوفانی که حاضر بودند دست به هر کاری بزنند تا امیرالمؤمنین به سر کار بروند یک پروژه عظیمی بود و سکوت خود امیرالمؤمنین هم به دلیل وحدت بود.

_ مسئله وحدت مسئله ای است که امیرالمؤمنین بیست و پنج سال به خاطر آن سکوت کردند. دلیل صبر و تحمل امیرالمؤمنین این بود که دیدند که یک عده ای تصمیم جدی دارند با اختلاف اسلام را نابود کنند. افرادی که با ظاهر آراسته بودند ولی باطنی پوچ داشتند. کوچکترین سنگ اختلاف همه چیز را از بین می برد.

_ توجیه سکوت امیرالمؤمنین وحدت است. اهل بیت هیچ موقع دستوری به انسان نمی دهند که انسان را سخیف کنند.

_ اصل ولایت اطاعت است. هر چه که به وحدت هم ضربه بزند باید از بین برود. اگر من شیعه هستم اصل ولایت اطاعت است و باید ببینیم که آقا و اربابمان چطور عمل کردند و ما هم باید همین طور عمل کنیم. شیعه یعنی این که در کنارشان باشیم. کسی که تبرا ندارد دین ندارد. انسان باید طوری سکوت کند که پرونده اش به امضای صاحب ولایت برسد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین