عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
آیت الله مکارم:
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند : امت اسلام امروز باید بر روی مشترکات تکیه کرده و به مقدسات دیگران اهانت نکند چرا که این اهانت ها جنگ داخلی را شعله ور می سازد.
عقیق:این مرجع تقلید امروز درپایان درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پیامبراکرم(ص)و امام صادق(ع )و هفته وحدت اظهار داشتند:امروز نیاز ما مسلمانان به وحدت از هرزمان دیگری بیشتر است، چرا که دشمنان علیه ما متحد شده و به دنبال اختلاف اندازی هستند.

ایشان در تعریف وحدت ابراز داشتند:تمرکز بر روی مشترکات و عدم اهانت به مقدسات دیگر مذاهب، معنای وحدت است که باید همه نسبت به آن ملتزم باشیم.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند:امروز باید بر روی اسلام ، قرآن، پیامبراکرم(ص) و کعبه که از مشترکات ماست تکیه کرده و در مقابل به مقدسات دیگران اهانت نکنیم، چرا که این اهانت همانند بنزینی است که بر روی آتش ریخته و جنگ داخلی را شعله ور می سازد.

معظم له با اشاره به رفتار های سلفی ها و وهابیون تند رو تصریح کردند: هفته وحدت، هفته ای برای جشن میلاد پیامبراکرم(ص) و امام صادق (ع) است که باید اختلافات را کنار گذاشته و بر روی مشترکات تاکید کنیم.

مفتی سعودی دلیل واضحی ندارد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فتوای مفتی اعظم عربستان سعودی مبنی بر حرمت مجالس میلاد پیامبر(ص)   اظهارداشتند:این اشخاص برگزاری این مجالس را بدعت می دانند در حالی که برای بدعت معنای واضحی وجود دارد و آنان سخت در اشتباه هستند.

ایشان افزودند:اگر برگزاری این مجالس بدعت است ساختمان مسجد الحرام و مناره هایی که ساخته و در زمان پیامبر (ص) نبوده است نیز باید بدعت شمرده شود و حال آنکه چنین نیست.

تفکرات افراطی باید ریشه کن شود

این مرجع تقلید اظهار داشتند:عامل اختلاف و تفرقه همین تفکرات افراطی است که باید ریشه کن شود.

ایشان با اشاره به فعالیت های سلفی های مصر در جلوگیری از برپایی مجالس جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق (ع) ابراز داشتند:اگر شما تشخیص داده اید که این مجالس بدعت است، جشن نگیرید و نظر خود را نیز به دیگران تحمیل نکنید، چرا که این تفکر و تحمیل نظر نوعی انحصار طلبی فکری است.

سلفی ها از موازین فقهی بی اطلاع اند

معظم له خاطر نشان ساختند: بی اطلاعی از موازین فقه، اصول و اعتقادات از مشکلاتی است که امروز دامنگیر سلفی های مصر شده است.

ایشان در پایان خطاب به تندرو های سلفی و وهابی تصریح کردند:چه کسی گفته است علم شما از دیگران بالاتر است پس باید تعصبات را کنار گذاشته و اصرار بر اشتباهات خود نداشته باشید.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین