عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۰۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
با حضور علمای شیعه و سنی؛
همایش رحمة للعالمین، همزمان با هفته وحدت و با حضور روحانیون و علمای اهل سنت و شیعه استان‌های خراسان، ۱۶ دی‌ماه در اردوگاه مازندران مشهد برگزار شد.
عقیق: همایش رحمة للعالمین، همزمان با هفته وحدت و با حضور روحانیون و علمای اهل سنت و شیعه استان‌های خراسان، 16 دی‌ماه در اردوگاه مازندران مشهد برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام فرجام، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه عناصری در داخل و خارج از کشورهای اسلامی به دنبال ضربه ‌زدن به اتحاد بین مسلمانان هستند گفت: بعضی از کشورهای استکباری و مزدوران آن‌ها در کشورهای اسلامی به دنبال ایجاد توطئه، شناسایی زمینه‌های تفرقه و جدایی و ایجاد مباحث تفرقه‌انگیز بین مسلمانان هستند.

وی با اشاره به مهره‌های داخلی استکبار گفت: نه تنها استکبار جهانی، بلکه برخی به عنوان گماشته‌های استکبار در بین کشورهای اسلامی هستند که از هر فرصتی برای ضربه‌زدن به وحدت شیعیان غافل نمی‌مانند.

حجت‌الاسلام فرجام با تأکید بر اهمت و تأثیر این گردهمایی گفت: این اجتماع از دو جنبه کیفیت و کمیت از مقام بالایی برخوردار است و افرادی در این گردهمایی حضور دارند که جزو سر رشته‌داران امور جامعه در بین مذاهب بوده و با قرآن اشنایی کامل دارند.

در ادامه نیز علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، با تأکید بر هدف والای پیامبر اکرم(ص) درباره تقویت امت واحده در بین مسلمانان گفت: پیامبر(ص) همیشه به دنبال تقویت و همدل‌کردن مسلمانان بوده‌اند و به تعبیری تشکیل امت اسلامی را مبنای عزت و سربلندی مسلمانان می‌دانستند.

رشیدیان تأکید کرد: در تمامی بحث‌ها، همواره اختلافاتی وجود داشته است اما مسلمانان و مذاهب مختلف باید با توجه به مشترکات موجود که همان قبله واحده است، در یک صف در برابر دشمن قرار بگیرند و اجازه به ثمر نشستن نقشه‌ها و تفرقه آن‌ها را بین مسلمانان ندهند.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر دخالت استکبار جهانی در راستای تفرقه‌انگیزی در بین مذاهب اسلامی ابراز کرد: آمریکا و کشورهای دیگر استکباری با حمایت از این تفرقه‌انگیزی‌ها در تلاشند تا با دست آویزشدن به هر مشکلی، اختلافی را به وجود بیاورند و حتی در جایی که اختلافی وجود ندارد، با دست زدن به اقداماتی باعث به وجود آمدن اختلافاتی می‌شوند.

وی با اشاره فعالیت‌های اخیر آمریکا درباره ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی و مذاهب گفت: آمریکا در سال‌های گذشته فعالیت‌هایی همچون جهانی‌سازی، پروژه خاورمیانه بزرگ، تغیر مرزها، تحقیر و رفتار نامناسب با مسلمنان، ایراد سوء ظن، اسلام‌هراسی، توهین به مقدسات و تبعیض در اروپا را در پیش گرفته است.

رشیدیان ادامه داد: آمریکا در آخرین فعالیت خود توسط برخی دست نشانده‌ها، اقدام به آتش زدن مساجدی متعلق به مسلمانان در سوئد و آلمان کرده است.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین