عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۰۵۳
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
انسانی که بخواهد از روزی کریمانه و پاک و پاکیزه برخوردار شود باید علاوه بر نیت صادق و خالص از همه ابزارهایی که موجب جلب و جذب رحمت الهی می‌شود، بهره گیرد و این زمانی امکان‌پذیر است که شخص باور داشته باشد خداوند منشأ رزق و روزی است.
عقیق: حجت‌الاسلام محمدرضا خوشخو، مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه ثروت و مال ثروتمندان امانت پروردگار است که به آنان عطا کرده است، گفت: انسان دارای دو بُعد جسمانی و روحانی است و خداوند متعال برای هر دو بُعد انسان رزقی قرار داده است.

وی اظهار کرد: انسانی که بخواهد از روزی کریمانه و پاک و پاکیزه برخوردار شود باید علاوه بر نیت صادق و خالص از همه ابزارهایی که موجب جلب و جذب رحمت الهی می‌شود، بهره گیرد و این زمانی امکان‌پذیر است که شخص باور داشته باشد خداوند منشأ رزق و روزی است و فراوانی رزق نیز منوط به مشیت الهی است.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی مطرح کرد: انسان با انفاق و پرداخت زکات‌های مالی و معنوی به‌گونه‌ای عمل می‌کند که در نقش واسطه فیض ربوبی نشسته و این واسطه‌گری موجب می‌شود تا خداوند عنایت ویژه‌ای به او داشته باشد و رزق بی‌حساب و همچنین آسان و ساده را در اختیار وی قرار دهد.

بی‌نیازی و فقر دلیلی بر ارزش و بی‌ارزشی نیست

خوشخو با بیان اینکه بی‌نیازی و فقر دلیلی بر ارزش و بی‌ارزشی نیست، افزود: تقسیم روزی براساس ارزش افراد در نزد خدا نیست بلکه براساس حکمت است لذا نباید ثروت ثروتمند را نشانه ارزش و بهای او نزد پروردگار و فقر انسان نیازمند را دلیل بر بی‌ارزشی او در درگاه احدیت دانست.

وی ادامه داد: رزق انسان غیر از اموال و دارایی او است گاهی ممکن است اموال یک نفر زیاد باشد ولی رزق او اندک باشد از آن جهت که بهره جسم و روح آن شخص از اموالش اندک است، بهره روح از اموال که صورت مادی دارند به مصرف آن‌ها در راه خدا بستگی دارد.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عوامل افزایش روزی به دو  دسته عوامل مادی و عوامل معنوی تقسیم می‌شود، عنوان کرد: رزق هر کس به میزان برخورداری او از نعمت است نه به میزان دارائی‌اش.

خوشخو درباره عوامل مادی بیان کرد: سعی یک حرکت معمولی و مقطعی نیست بلکه تلاشی است شبانه‌روزی و حالتی است که کل زندگی انسان را تغییر می‌دهد و انسان را در راه کسب رزق و روزی به نتیجه می‌رساند در نتیجه برای دوری از فقر باید تنبلی و سستی را از خود دور ساخت.

وی درباره عوامل معنوی افزود: اگر در کنار تلاش و کوشش پیگیر، اخلاص، تقوا و ایمان نیز به صحنه بیاید، تلاش‌ها رونق می‌گیرد و برکات از آسمان و زمین برانسان فرو می‌بارد.

راه وسعت رزق انسان آن است که همواره بر طهارت جسم بر روحش مراقبت داشته باشد

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی درباره راهکارهای افزایش روزی عنوان کرد: پپیشوایان دین راهکارهای مختلفی را برای افزایش روزی خداوند از طریق اعمال نیکو و خصال پسندیده اراﺋﻪ فرموده‌اند که هر کدام تأثیر خاص خود را در جلب روزی و وسعت رزق آدمی خواهد داشت.

خوشخو ناپاک بودن عقل و قوه خیال را مانع افزایش روزی دانست و بیان کرد: برخی انسان‌ها به همه سوء ظن دارند و رفتار دیگران را جز توطئه نمی‌بینند،‌ انسان باید سعی کند ذهن خود را از قضاوت‌های زود هنگام پاک کند.

وی ادامه داد: راه وسعت رزق انسان آن است که همواره بر طهارت جسم بر روحش مراقبت داشته باشد و این بدان معناست که چشم و گوش و زبان و دست و پا و عقل که همان قوه خیال است پاک باشد،‌ و لازمه همه این‌ها مراقبت بر پاکی روح است.

مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی بیان کرد: راه‌های دیگر وسیع شدن رزق آن است که انسان قبل از اذان در مسجد باشد و همچنین، توسل به اولیای معصوم  الهی به ویژه حضرت اباعبدالله(ع) موجب وسعت رزق است.

خوشخو روزی معنوی را بسیار مهمتر و باارزشتر دانست و گفت: گاهی روزی توفیق زیارت است و گاهی توفیق انجام طاعت و بندگی خدا، گاهی نیز توفیق دور ماندن از گناه و پاک بودن از آلودگی‌های اخلاقی است.


منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین