عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
فرماندهی عملیات سامرا از تدوین یک طرح امنیتی برای تامین امنیت زائران حرمین عسکریین در سالروز شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) خبر داد.
عقیق: سرتیپ ستادصباح الفتلاوی فرماندهی عملیات سامرا در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تدوین یک طرح امنیتی ویژه گفت: فرماندهی عملیات سامرا تمام اقدامات لازم برای تامین امنیت زائران مرقد امامین عسکریین در این شهر را انجام داده است.

وی افزود: این طرح شامل استقرار نیروهای نظامی در طول مسیر منطقه سامرا به استان صلاح‌الدین و جاده سامرا به بغداد است. این نیروها نیز از ارتش و پلیس عراق انتخاب شده‌اند. علاوه بر آن چندین ایست بازرسی ثابت و سیار برای تامین امنیت جاده‌ها ایجاد خواهد شد تا مانع اقدام تروریست‌ها در هدف قرار دادن زائران شوند.

فتلاوی تاکید کرد: این طرح امنیتی با مشارکت تمامی بخش‌های نظامی و پلیس فدرال اجرایی می‌شود و نیروی هوایی ارتش عراق نیز همزمان با ورود روزانه هزاران زائر به سامرا، در این طرح همکاری و مشارکت خواهد کرد.

از سوی دیگر شیخ «حیدر الیعقوبی» مدیر هیئت بازسازی مرقد این دو امام معصوم گفت که 90 درصد بازسازی این مراقد به پایان رسیده است و ترمیم و بازسازی تمامی بخش‌ها به استثنای دو مناره، به پایان رسیده است.امروز سالروز شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) است. هر ساله در چنین روزی سامرا میزبان هزاران زائر در مرقد امان هادی (علیه السلام) و امام حسن عسکری است و امسال نیز از یک هفته پیش تاکنون هزاران زائر از جمله ده‌ها ایرانی وارد این شهر شده‌اند تا مراسم عزاداری برای امام حسن عسکری (علیه السلام) را احیا کنند.


منبع: شیعه نیوز
211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین