عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
مداحی حاج موسی رضایی درحسینیه صنف پیراهن فروشان در مراسم جشن پیامبر اسلام(ص)
اگر انسان خوب توجه نکند گرفتاری های زیادی پیدا می کند. روایات مبسوطی راجع به جریان عقل و جهل بیان شده است. می فرماید اگر کسی می خواهد به سلاحی مجهز شود که جهل را از بین ببرد باید عقل داشته باشد.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن میلاد حضرت رسول(ص) در هیئت آل کساء با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بهاری و مداحی حاج موسی رضایی برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام بهاری را بخوانید؛

_ یکی از عیب های ما این است که دشمنان شناس نیستیم. کسی که فکر گناه نکند معصوم است. اگر کسی دشمن را خوب شناخت حتی فکر آشتی و مدارا با دشمن را در ذهنش نمی کند. با نفس نمی شود مدارا کرد. مدارا کردن برابر با زمین خوردن است.

_ دشمن دیگری که خیلی کارش وسیع است، جهل است. قرآن می فرماید دومین دشمن انسان جهل است و تیری قوی تر از این در نابود کردن انسان پیدا نمی شود. جهل در همه جوانب زندگی می تواند کار کند. جهل نقطه تاریک زندگی انسان است. کسی که در جهالت به سر می برد در خیلی از چاله ها می افتد و خیلی ها از آن سوء استفاده می کنند.

_ اگر انسان خوب توجه نکند گرفتاری های زیادی پیدا می کند. روایات مبسوطی راجع به جریان عقل و جهل بیان شده است. می فرماید اگر کسی می خواهد به سلاحی مجهز شود که جهل را از بین ببرد باید عقل داشته باشد. آدم عاقل دچار جهل نمی شود. شعور را نباید با عقل قاطی کرد. خداوند به همه موجودات شعور داده اما جز انسان به هیچ موجود دیگری عقل نداده است.

_ شعور آن است که به اندازه رتق و فتق زندگی خداوند درکی را به او داده است.

_خداوند به انسان ها اختیار داده تا انسان ها از شعورشان بهره ببرند. آدمی که عاقل است حیا دارد و آدمی که حیا دارد دین دارد. کسی که دین دار است عقل دارد و حیا هم دارد. فرد بی دین نه عقل دارد و نه حیا دارد. آدم بی دین جاهل است. خداوند بزرگترین هدیه ای که به انسان ها عطا کرده، عقل است.  

_ امام باقر می فرماید خداوند به جهل و عقل هر کدام 75 لشکر عنایت کرده است. هر کسی عقلش میدان دار شود لشکریان جهل هم در صف او می آیند یعنی همه 150 لشکر در وجودش طرفدار او می شوند و همه تدین پیدا می کنند و اگر برعکس شود طرف فاسد می شود. اگر جهل بر او غلبه کند بیچاره کننده است. سپاه جهل ظلمت، تکبر، غرور، ظلم است. اگر کسانی که در لباس جهل قرار گرفته اند ذره ای تعقل کرده بودند مشکلشان حل می شود.

_ قرآن می فرماید جهنم مملو از دو گروه می باشد. گروه اولی که نمی شنوند و گروه دومی که نمی اندیشیدند. جهل انسان را به زمین می زند. اگر کسی جهل نداشته باشد شیطان هیچ کاری نمی تواند بکند. اگر کسی نفس اماره اش به سراغش بیاید ولی این نفس اماره را مهار کند شیطان هیچ کاری نمی تواند بکند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدیه میری
|
ROMANIA
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
0
حجت الاسلام بهاری:جهل،نقطه تاریک زندگی انسان است.
چه جمله زیبا وپر معنایی...
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین