عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۹۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
حجت‌الاسلام رجبی؛
قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) از آغاز پروژه تفسیر موضوعی توسط 60 محقق و ناظر، براساس تفسیر المیزان علامه طباطبایی در این مؤسسه خبر داد.
عقیق:حجت‌الاسلام محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت‌وگویی ضمن بیان این مطلب، توضیح داد: برنامه تفسیر موضوعی براساس تفسیر المیزان که پیشتر اقداماتی درباره آن شده ، پروژه کلانی است.

وی در ادامه افزود: هم‌اکنون 60 محقق و ناظر مؤسسه امام خمینی (ره) دراین پروژه مشغول کار شده‌اند. پروژه دارای سه فاز است که در هر فاز محصولش قابل استفاده خواهد بود و تا مرحله سوم که تفسیر موضوعی به نگارش درمی‌آید. اکنون این مجموعه در فاز نخست قرار دارد که در برخی بخش‌ها مراحل نهایی و برخی مراحل میانی فاز اول را طی می‌کند.

حجت‌الاسلام رجبی با تأکید بر اینکه محققین این پروژه از داخل و خارج مؤسسه هستند،اظهار داشت: حیطه این تفسیر تمام حوزه علوم انسانی و اسلامی را در برمی‌گیرد و موضوعات مختلفی که در علوم انسانی و اسلامی و مسائل فرهنگی مطرح است از منظر علامه طباطبایی تنظیم شده و بعد هم مراحل بعدی کار انجام می‌شود.

وی یادآور شد: این مجموعه مطمئناً دستمایه خوبی برای محققانی است که می‌خواهند در حوزه‌های مختلف مسائل اجتماعی و فرهنگی از منظر قرآن کریم کتاب بنویسند یا پایان نامه تنظیم کنند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی (ره) درباره فعالیت‌هایی که در زمینه همایش علامه طباطبایی انجام می‌شود، توضیح داد: در ادامه فعالیت‌های همایش چند برنامه در دست داریم که درحال بررسی و تصویب است،‌ نخست مجموعه آثار و مقالات و مصاحبه‌ها در قالب یک مجموعه منتشر خواهد شد که حدود 5 مجلد خواهد بود، این آثار موضوع بندی شده تا مورد استفاده اساتید و محققان قرار بگیرد لذا در یک فاز پس از تصویب طرح انتشار آثار آغاز می‌شود که البته زمان زیادی نخواهد برد.

 وی با اشاره به اینکه برنامه دیگر تداوم همایش‌های دیگر در سال‌های آتی به صورت تخصصی و جزئی‌تر است، اظهار داشت: شورای کمیته علمی همایش جلساتی داشته که پیشنهاداتی از شخصیت‌ها و مراکز را بررسی می‌کند و برنامه سال‌های بعد را اعلام خواهد کرد.

حجت‌الاسلام رجبی در پایان گفت: 700 موضوع مورد نیاز جامعه حوزوی و دانشگاهی که می‌تواند در انتخاب موضوع تحقیق و رساله مورد استفاده قرار بگیرد در سایت علامه طباطبایی قرار گرفته است ان‌شاءالله خود مؤسسه هم برخی پایان‌نامه‌ها را براساس این موضوعات جهت دهی و تدوین خواهد کرد.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین