عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۸۳
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
عقیق: پیام آیت‌الله‌العظمی "صافی‌گلپایگانی" به مناسبت امامت حضرت ولی عصر (عج) به این شرح است:
 
بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

قال‌الله تعالی «و ذکرهم بایام‌الله»

السلام علی المهدی الذی وعدالله به‌الامم

یوم‌الله بزرگ نهم ربیع‌المولود، سالروز آغاز ظهور موفور السرو ولایت و امامت حضرت ولی‌الله الاعظم امام مبین و حصن حصین بقیةالله فی الارضین موعود انبیا مرسلین و مقصود از «فمن یاتیکم بما معین» الامام الثانی عشر الحجةابن الحسن المهدی ارواح‌العالمین له الفدا می‌باشد.

این روز مقدس را به ساحت مبارک آن ولی دوران و به عموم منتظران روزگار رهایی و عصر نجات و خلاص بشر از ظلم و بی‌عدالتی و استکبار، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم در حقیقت باید گفت از امروز و از درون تاریخ هجری، تاریخ پربرکت و نوین عصر مهدوی آغاز می‌شود.

ملت شریف ایران و تمام شیعیان جهان افتخار دارند که چنین روز بزرگی را جشن گرفته و آن را عزیز و گرامی دارند.

بزرگترین نعمت الهی در هر عصر و زمان، وجود ذی‌جود حجةالله است که به تصریح حضرت امیرالمومنین‌(ع) زمین خالی از وجود او نخواهد بود که یا ظاهر و مشهور و یا غایب مستور است و اوست که آیات و بینات الهی را از زوال و بطلان نگه می‌دارد.

از وظایف بسیار مهم شیعیان در عصر غیبت،‌شکر این نعمت بزرگ است که هر چه بیشتر و گسترد‌ه‌تر بروز داشته باشد آثار مفید و برکات آن موجب قرب الهی و نشان از حیات و زنده بودن جامعه مهدوی دارد.

از مظاهر درخشان شکر این نعمت بالخصوص یاد حجت خدا در ایام متبرک و روزها و زمان‌های منسوب به آن حضرت و گرامیداشت این روزها و شب‌ها، به دعا و عبادت،‌اصلاح امور و شئون دینی، احیای امر آن امام عزیز و تجدید عهده و بازگشت به خدا و محاسبه نفس و مخصوصا دعا برای تعجیل فرج و ظهور آن حضرت است که افضل اعمال می‌باشد.

ما امروز وظیفه داریم که خصوصیات و امتیازات جامعه مهدوی و دولت کریمه الهی را به جهان معرفی نماییم که جهان کشته عدل و مواسات و جهان خسته از ظلم و جنایات و قتل و خونریزی خود را برای روز رهایی و روز زیبای مهربانی آماده کند و امیدوار و منتظر وعده الهی برای برپایی حکومت واحد عدالت باشد که «انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا»

لطف‌الله صافی

نهم ربیع‌الامولود 1434ه.ق
 
منبع:خبرگزاری حوزه
کدخبرنگار:211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین