عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۸۱۸
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
نماینده مجمع تقریب مذاهب:‌
نماینده مجمع تقریب مذاهب با اشاره به اینکه مسئله وحدت جزو اصول مسلمانان است، گفت: تا زمانی که مسلمانان وحدت داشته باشند، دشمن نخواهد توانست به ما ضربه بزند.
عقیق:حجت‌الاسلام علیرضا ایمانی در جشن میلاد پیامبر(ص) که با حضور علمای شیعه و سنی خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: مسئله وحدت جزو اصول مسلمانان است و طبق تمام مذاهب اسلامی وقتی کسی حاکم اسلامی شد فرمان او حکم است.
وی با اشاره به اینکه هیچ مبنای فقهی، مخالفت کردن با ولی فقیه را جایز نمی‌داند، ادامه داد: برخی به غلط می‌گویند که وحدت یعنی اینکه شیعه بخواهد سنی را شیعه کند و یا سنی بخواهد شیعه را سنی کند که این اشتباه و غلط است.
نماینده مجمع تقریب مذاهب تصریح کرد: وحدت یعنی اینکه شیعه و سنی به‌ همان مذهب خود باشند و با یکدیگر وحدت داشته باشند لذا ما باید اتحاد داشته باشیم و بدانیم که دشمن چه خواب‌هایی برای ما دیده است.
ایمانی با بیان اینکه حرمت خون مسلمان مانند حرمت کعبه است و کسی حق ندارد مسلمانی را بکشد، اظهار کرد: کسانی‌که در لندن و عربستان و لس‌آنجلس نشسته و مسلمانان را علیه جهان تشیع دعوت می‌کند از استکبار برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان خط می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها می‌خواهند که سر به تن شیعه و سنی نباشد، افزود: برای صهیونیست‌ها شیعه و سنی هیچ کدام اهمیت ندارد و آن‌ها تنها به‌دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستند.
نماینده مجمع تقریب مذاهب با اشاره به اینکه تا زمانی که مسلمانان وحدت داشته باشند، دشمن نخواهد توانست به ما ضربه بزند، خاطرنشان کرد: علت کینه و دشمنی استکبار با نبی مکرم اسلام(ص) به‌دلیل این است که پیامبر(ص) محور وحدت بین مسلمانان هستند و به‌ همین دلیل استکبار به موضوعات گوناگون به‌دنبال تخریب چهره ایشان هستند.
ایمانی یادآور شد: ما هرچه داریم به برکت وجود پیامبر‌ اکرم‌(ص) است؛ به شرط اینکه سر سفره آموزه‌های ایشان بنشینیم و وقتی سر سفره ایشان باشیم کسی نمی‌تواند به ما ضربه بزند.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین