عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۷۵۶
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۲
بابک ربوخه خبر داد
مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ویژه برنامه معراج نا‌مه خوانی با حضور هنرمندانی از سراسر کشور در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.
عقیق:بابک ربوخه  با اعلام این خبر گفت:‌ عروج مقدس پیامبر گرامی یکی از باورهای قطعی و بی بدیل در تمامی مذاهب اسلامی است.این اعتقاد در قالب های مختلف هنر آشکار است و تمامی هنرمندان را برآن داشته که در آثار خود از این باور و اعتقاد دینی الهام گرفته و هنرنمایی کنند.

این هنرمند موسیقی اظهار داشت: بدیهی است در هنر موسیقی این باور در قالب آوا و نوا جان گرفته و در عمق وجودی هنرمندان موسیقی این مرز و بوم متبلور گشته است.  از این رو ویژه برنامه «معراج نامه خوانی» بر آن است تا این نغمات کهن و درحال فراموش شدن را به گوش مردم علاقه مند رسانده و با هنرنمایی هنرمندان طراز اول موسیقی مقامی ایران این مهم به یادگاربماند.

ربوخه با اشاره به اینکه در این رویداد از هنرمندان توانای سراسر کشور بهره گرفته شده است خاطرنشان کرد: در شب نخست 17 دی ماه گروه های موسیقی خراسان جنوبی(غفور محمد زاده)، کردستان علیرضا غوثی، رحمانی غوثی و عرفان غوثی، آذربایجان شرقی عاشیق حسن اسکندری، عاشیقی علی کریمی و عبدالصمد شریفی نیا از استان هرمزگان حضور خواهند داشت .

وی ادامه داد : در شب دوم این رویداد 18 دی ماه سیستان و بلوچستان محمد اسحاق بلوچ نسب ،چهار محال و بختیاری شمس علی منصوری فرد ، حاج علی نظری ،گیلان صمد حبیبی، خراسان شمالی سهراب محمدی، عیسی قلی پور، علی غلامرضایی آلمه جوقی و مراد قلی ابراهیمی از استان شیراز هنرنمایی می‌کنند .

 ویژه برنامه معراج نامه خوانی 17 و 18 دی ماه ساعت 30 :17 در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین