عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۷۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
حجت الاسلام شکریان:
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: با توجه به اینکه دشمن امروز به جنگ نرم روی آورده و نقش مداحان مهم تر از دوران جنگ تحمیلی است.
عقیق:حجت‌الاسلام ناصرشکریان صبح شنبه در نشست کانون مداحان و شاعران آئینی شهرهای مازندران گفت: بازگویی فضیلت و مظلومیت اهل بیت مهم ترین رسالت مداحان است.

وی با اشاره به برگزاری سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شعرای آئینی شهرهای مازندران اظهار داشت: این انتخابات همزمان با سراسر کشور برگزار شد و امیدوارم بتوانیم در خدمت به اهل بیت(ع) همواره موفق باشیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران تصریح کرد: باید در این دنیا به گونه ای زندگی کنیم که در آخرت از شفاعت ائمه اطهار(ع) بهره‌مند شویم و از فرصت به دست آمده برای اهل بیت(ع) نهایت استفاده را ببریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که یکی از جلوه های روشن محبت و پیوند مردم ایران اسلامی با اهل بیت پیامبراسلام(ص) برپایی آیین های مذهبی، مجالس مداحی و نوحه خوانی است، افزود: مداحی یک هنر مذهبی است که در فرهنگ شیعه جایگاه والا و مخاطبان فراوانی دارد و شعرهای مداحی اگر از محتوای عالی و شیوایی ادبی برخوردار باشد بسیار تاثیرگذار و فرهنگ ساز است.

حجت‌الاسلام شکریان با بیان این که به واسطه مداحی دل ها متوجه اهل بیت(ع) می‌شود، افزود: مداحان با بر انگیختن عشق و احساس هات مردم زمینه استحکام پایه های اعتقادی، دینی و باورهای را فراهم می‌کنند.

وی افزود: اینک مداحان باید فضائل و مدایح اهل بیت(ع) را بگویند، چرا که این موضوع بهترین مبارزه در جنگ نرم است پس مداحی خوب بهترین اسلحه ما برای این جنگ است.

وی با اشاره به این که مداحان وظیفه دارند با خواندن اشعار و مرثیه در مجالس جشن و سوگواری اهل بیت(ع) فضیلت‌ها یا مظلومیت آنان را برای مردم بازگو کنند، خاطرنشان کرد: شناساندن شخصیت و سیره متعالی اهل بیت مهم ترین رسالت مداحان است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که مداحان که منصب ستایش، معرفی چهره نورانی و مرام والای عترت پاک پیامبرگرامی اسلام(ص) را بردوش گرفته اند، مسؤولیت سنگینی را عهده دار شده اند، افزود: آنان با ذکر فضایل و مصائب اهل بیت(ع) مجالس محبت اهل بیت(ع) را چون نهالی در دل ها می نشانند، و از این طریق نقش مؤثری در شکل دهی افکار مردم و بقاء مکتب اسلام ایفاء می‌کنند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین