عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
واعظ حوزه علمیه قم
استاد فرحزاد گفت:باید بین عزاداری ها و شکوه مراسم های شادی توازن ایجاد شود؛ یعنی همان شکوه مراسم عزاداری برای ایام شادی اهل بیت(ع) نیز وجود داشته باشد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در همایش بزرگ در «امتداد غدیر» که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد، گفت: یکی از بزرگترین اعمالی که می تواند نقش بسیار مهمی در سرنوشت انسان و اجابت دعاهای انسان داشته باشد صلوات بر پیامبر و خاندان(ع) ایشان است.

وی افزود: باید به یاد داشته باشیم که به همان اندازه که عزاداری برای اهل بیت(ع) اهمیت دارد و واجب است و خوشبختانه ایرانی ها نیز در این زمینه ید طولایی دارند و از دیرباز همیشه بهترین و باشکوه ترین مجالس عزاداری را برای اهل بیت(ع) به پا می داشتند باید ایام اهل بیتی(ع) دیگر را نیز قدر بدانیم.

واعظ حوزه علمیه  قم تصریح کرد:  سایر ایام منتسب به اهل بیت(ع) از جمله روزهای ولادت این حضرات و روزهای میمون دیگری چون روز نهم ربیع، سالروز به امامت رسیدن حضرت ولی عصر(ع) است.

وی گفت: در این رابطه نباید از اهمیت این روزهای بزرگ کاست و مراسم باید در شان اهل بیت(ع) برگزار شود تا این فرهنگ روحانی و اهل بیتی(ع) در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد اظهارکرد: یکی از مسایل مهم در این زمینه آن است که باید بین عزاداری ها و شکوه مراسم های شادی توازن ایجاد شود؛ یعنی همان شکوه مراسم عزاداری برای ایام شادی اهل بیت(ع) نیز وجود داشته باشد.

وی گفت: رعایت اخلاق از سوی مومنین و شیعیان در گفتار اهل بیت(ع) بسیار سفارش شده است زیرا همانگونه که حضرات فرموده اند، عبادت منهای اخلاق محال است و به فرمایش معصوم(ع) بداخلاقی وبخل در مومن جمع نمی شود.

سخنران مراسم  اظهارکرد: یکی از خصایل دیگر مومن آن است که حرف  حساب و درست را از هرکسی بپذیرید زیرا این خصلت مومن است.

وی بر پاداش عشق و محبت به اهل بیت(ع) از سوی شیعیان اشاره کرد و گفت: این عشق که مایه سعادت است، باید همراه با عمل باشد که تواضع از جمله این خصایل نیکوست که هر محب اهل بیت(ع) باید به آن عمل کند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین