عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۲
قرآن کریم، مزد رسالت حضرت محمد (ص) را دوستی اهل بیت دانسته و از مسلمانان خواسته که به شکرانه ایمان تنها اهل بیت را دوست بدارند.
عقیق: بی شک دوستی قلبی اهل البیت یکی از اموری می باشد که آثار فراوانی را در خود دارد؛ چنانچه در این باره امام حسن عسگری (ع) به نقل از پیامبر (ص) فرموده اند: کسی که از یاری ما اهل بیت ناتوان باشد اما در خلوت های خویش دشمنان ما را لعن نماید، خداوند صدای او را به تمامی فرشتگان می رساند. پس هر یک از شما که دشمنان ما را لعنت نماید، خداوند صدای او را به فرشتگان می رساند. هنگامی که فرشتگان صدای آن فرد را شنیدند برای او طلب آمرزش می نمایند و می گویند: اَللهُمَ صَلِ عَلی رُوحِ عَبدِکَ هَذا الَذی بَذَلَ فِی نُصرَه اَولِیائه جُهدَهُ وَلَو قَدَرَ عَلی اَکثَرَ مِن ذَلِکَ لَفَعَلَ؛ خداوندا؛ به روح این بنده ات درود فرست که با تمام توانش در یاری اولیای او کوشید، اگر بیش از این توان داشت نیز انجام می داد.
ناگهان ندایی از جانب خداوند متعال می رسد و می گوید: فرشتگانم؛ من به دعای شما درباره بنده ام پاسخ دادم و ندای شما را شنیدم و به روح او در میان ارواح نیکان درود فرستادم و او را از برگزیدگان نیکوکار قرار دادم.


پی نوشت ها:
1-علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 50: 317.
2-قاضی زاده، پرسش های مردم و پاسخ های امام حسن عسگری (ع): 275، 273.
منبع:قدس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین