عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۶۵۱
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۹
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: ده ها هزار هیئت قرآنی داریم که هر صد تای آنها یک جلسه تفسیر قرآنی نمی گذارند در حالی که منبرها باید با تفسیر قرآنی همراه باشد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین مجسن قرائتی در دومین روز از اجلاس نماز که در سالن امام رضا(ع) شهرک نفت برگزار شد، اظهار کرد: اجلاس امسال در روز دوم با نهم ربیع یعنی آغاز امامت امام زمان(عج) مصادف شده است. رابطه ای بین نماز و حضرت مهدی در زیارت یاسین بیان شده است که وقتی در نماز سلام می دهیم به حضرت امام زمان(عج) سلام می کنیم.

وی با بیان اینکه جلوه نمازی حضرت مهدی بیش از صفات دیگر مطرح است و باید رابطه ها با امام زمان (عج) بیشتر شود، ادامه داد: در قرآن آمده است که شما چرا کافر می شوید در حالی که آیات الهی و رسول دارید معنا این است که اگر یکی نباشد کافر شدن مجاز است و به این معناست که اگر امام زمان (عج) نباشد کافر شدن ما مجاز است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: وقتی که دنیا پر از ظلم شد امام زمان ظهور می کند اما تفاوت وجود دارد میان اینکه دنیا پر از ظلم شود با اینکه همه ظالم باشند، برای ظهور امام زمان (عج) مردم باید جهانی فکر کنند.

وی در این خصوص افزود: کدام یک از ما تا به حال برای میلیونها کافری که در چین وجود دارد دعا خوانده ایم،  هنوز در هیئت های خود هم در این زمینه جلو نرفته ایم و جهانی فکر نمی کنیم و تعصبات قومی و قبیله ای داریم در حالی که باید میلیاردی فکر کنیم.

قرائتی عنوان کرد: بسیاری از خلبانانی که در دوران شاه در آمریکا تحصیل کردند بعد از انقلاب و در زمان جنگ بازوی امام(ره) شدند و زمانی که امام زمان(عج) ظهور می کند تمام متخصصان دنیا نیز بازوی ایشان می شوند.

وی بر گذراندن دوره مهدویت برای روحانیون تاکید کرد و گفت: دوره تخصصی مهدویت را روحانیون ببینند تا به شبهات جواب دهند و در شهرها برای فرهنگیان، دیپلمه ها و دانشجویان، با شناخت و معرفت پتسخ دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر تفسیر قرآن توسط روحانیون تاکید کرد و افزود: هرجا هیئت عزاداری است باید یک جلسه قرآنی هم برگزار شود، ده ها هزار هیئت قرآنی داریم که هر صد تای آن ها یک جلسه تفسیر قرآنی نمی گذارند در حالی که  منبرها باید با تفسیر قرآنی همراه باشد.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین