عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۶۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
یکی از مراجع تقلید گفت: هر فردی که قرآن می‌خواند اهل قرآن نیست و نمی‌تواند ادعا کند که مومن است زیرا افرادی هستند که قرآن را با صدای خوش تلاوت می‌کنند اما در بسیاری از مواقع از فرمان الهی سرپیچی می‌کنند.
عقیق:آیت‌الله محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی شهرستان سبزوار با اشاره به اهل قرآن اظهار کرد: هر فردی که قرآن می‌خواند اهل قرآن نیست و نمی‌تواند ادعا کند که مومن است.

وی افزود: طبق سخن خداوند هر فردی که از آیات و احکام الهی پیروی کند اهل قرآن و مومن است زیرا که این افراد آماده اطاعت از فرمان پروردگار هستند و به طور قطع مومن هستند و در مقابل این افراد کسانی هستند که قرآن را با صدای خوش تلاوت می‌کنند اما در بسیاری از مواقع از فرمان الهی سرپیچی می‌کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه کسانی که مدعی مومن بودن می‌کنند اما به احکام الهی عمل نمی‌کنند در واقع دین اسلام را مورد تمسخر قرار می‌دهند گفت: قرآن برای آشنایی و راهنمایی مردم با شیوه صحیح زندگی نازل شده است و هر فردی که به آیات قرآن ایمان می‌آورد باید به آن عمل کند و خواندن قرآن به تنهایی کافی نیست.

آیت‌الله علوی‌گرگانی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که به دین اسلام دعوت می‌شوند این دین الهی را نمی‌پذیرند که در زمان پیامبر اکرم (ص) برخی از افراد که به دین اسلام دعوت شدند آن را نپذیرفتند و برخی دیگر به این دین آسمانی ایمان آوردند و آن را پذیرفتند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم در زمان پیامبر اکرم (ص) به ایشان تهمت‌هایی را روا داشتند گفت: برخی از افرادی که مدعی ایمان و پذیرش احکام الهی بودند متاسفانه به ایشان تهمت‌های را وارد کردند و از انجام دستورات الهی سر باز زدند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به گروه رستگاران گفت: کسانی در دنیا و آخرت رستگار خواهند بود که به فرمان الهی ایمان بیاورند و به آن عمل کنند که متاسفانه برخی از مسلمانان در آزمون‌های الهی قبول نمی‌شوند و جز گروه رستگاران قرار نمی‌گیرند.

منبع:فرهنگ

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین