عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۵۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر از تولد يك نوزاد قمي در سرزمين وحي خبر داد و اظهار داشت: يكي از بانوان عمره‌گزار كه به تازگي از شهر مقدس قم به سرزمين وحي سفر كرده بود، نوزاد وي در سرزمين وحي متولد شد.
عقیق:دكتر عادل مقصودي‌نژاد، معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر با اشاره به اينكه يك زائر ايراني اهل قم كه براي انجام اعمال عمره مفرده به عربستان سفر كرده بود، اظهار داشت: نوزاد اين زائر قم در سرزمين وحي متولد شد.

وي در خصوص سفر بانوان باردار به عمره مفرده هشدار داد و اعلام كرد: طبق دستورالعمل مركز پزشكي، بانوان باردار در سه ماه اول و دوم فقط با تأييد متخصص زنان و زايمان مورد اعتماد مركز پزشكي مي‌توانند عازم سفر عمره شوند و براي اعزام در سه ماهه سوم بارداري منع سفر وجود دارد.

مقصودي‌نژاد با تأكيد بر اينكه به بانوان باردار اصلاً توصيه نمي‌شود كه در سه ماهه سوم عازم سفر عمره شوند، گفت: متأسفانه زائران اين مسئله را پنهان مي‌كنند در حالي كه به دليل پرواز طولاني، سنگيني اعمال و پياده‌روي‌هاي طولاني ممكن است مشكلاتي در اين خصوص براي آنها پيش بيايد.
وي در خصوص شرايط پزشكي و بهداشتي زائران ايراني كه عازم عمره شده‌اند، گفت: شرايط اكنون خوب است و هيچ مشكلي نيز در خصوص بيماري ابولا وجود ندارد. ما نيز پزشكان اعزامي و فوريت‌هاي پزشكي را در عربستان تقويت كرده‌ايم.

معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت ادامه داد: در هتل‌هاي زائران ايراني كه مطب وجود دارد، پزشكان ما مشغول ارائه خدمات هستند، در هتل‌هايي هم كه مطب وجود ندارد در صورت بروز حادثه مسئولان هتل با فوريت‌هاي مركز در مكه و مدينه تماس مي‌گيرند و پزشك به هتل اعزام مي‌شود و در صورتي كه مشكل بيمار حاد باشد خود اين پزشك بيمار را به بيمارستان‌هاي سعودي منتقل مي‌كند.

حضور ۱۰۰ كادر پزشكي در هر اعزام

وي در خصوص ميزان ويزيت‌هاي صورت گرفته براي زائران ايراني در عمره، گفت: از آغاز عمره تاكنون ۳۰ هزار و ۷۹۴ ويزيت توسط پزشكان عمومي، متخصص زنان و زايمان و متخصصان داخلي صورت گرفته است، ۶۶ بيمار به بيمارستان‌هاي سعودي اعزام و ۳۳ دياليز نيز براي بيماران انجام شده است، ۱۲۵ مورد هم بازديد بهداشتي توسط كارشناسان مركز از هتل‌ها صورت گرفته است.

مقصودي نژاد ادامه داد: در حال حاضر پزشكان ما با مأموريت يك ماهه به عمره اعزام مي‌شوند و در هر اعزام ۱۰۰ كادر پزشكي و نيرو به مكه و مدينه اعزام مي‌كنيم.

وي در پايان از فعاليت هفت مركز در مكه كه يك مركز شبانه‌روزي، دو مركز ۱۶ ساعته و مابقي ۱۲ ساعته و هشت ساعته هستندو فعاليت پنج مركز درماني در مدينه خبر داد.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین