عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۵۹
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۰
مدير گروه دانشنامه «صحابه پيامبر اعظم(ص)» پژوهشكده باقرالعلوم(ع) از چاپ هفتمين جلد اين مجموعه از سوی اين پژوهشكده خبر داد.

عقیق: عبدالرضا عسكری مدير گروه دانشنامه صحابه پيامبر اعظم(ص) پژوهشكده باقرالعلوم(ع)، اظهارداشت: تدوين مقالات گروه دائرة‌المعارف صحابه پيامبر(ص) به اتمام رسيده و جلد هفتم آن به زودی از سوی اين پژوهشكده منتشر خواهد شد.

وی افزود: اين مجلد 52 نفر از صحابه پيامبر اعظم(ص) را شامل می‌شود كه حروف «قاف» تا «ياء» را در بر دارد. اين مجلد از قتاده بن نعمان آغاز و به يعلی بن اميه التميمی ختم می‌شود.

مدير گروه دانشنامه صحابه تأكيد كرد: اين جلد شامل 544 صفحه بوده و ويراستاری و صفحه‌بندی آن به اتمام رسيد و در اختيار انتشارات پژوهشكده باقرالعلوم(ع) برای چاپ قرار گرفته است.

اين مدير پژوهشی ادامه داد: در مجموع اين هفت جلد به بررسی 300 نفر از صحابه پيامبر(ص) پرداخته كه با انتشار جلد هفتم، دائرةالمعارف صحابه پيامبر اعظم(ص)به اتمام رسيد.

وی با ارائه توضيحاتی در مورد مجلدات اين اثر گفت: جلد اول در مورد اهل بيت پيامبر(ص) شامل اميرالمؤمنين امام علی(ع)، فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع)، امام حسين(ع) و مشتمل بر 493 صفحه است.

عسكری عنوان كرد: در جلد دوم، خصيصين صحابه شامل 21 نفر از صحابه شاخص جای گرفته‌اند كه مشتمل بر 704 صفحه است. همچنين جلد سوم شامل كل حرف «الف» يعنی 63 نفر به ترتيب حروف الفبايی است كه از «ابان بن سعيد» آغاز و اويس قرنی ختم می‌شود كه اين مجموعه در 532 صفحه به اتمام رسيده است.

وی ادامه داد: جلد چهارم از حرف «ب» تا «خ» و شامل 56 نفر از صحابه پيامبر(ص) است. اين مجموعه نيز از باقوم رومی آغاز و به خالد بن وليد ختم می‌شود و شامل 536 صفحه است. اما در جلد پنجم حرف «خ» تا «ع» و شامل 72 نفر و از خباب بن ارت آغاز و به عبدالله ذوالبجادين ختم می‌شود. اين مجموعه نيز در 723 صفحه گردآوری شده است.

عسكری در مورد دو مجلد باقيمانده گفت: جلد ششم از ادامه «عين» تا «قاف» و شامل 52 نفر از صحابه پيامبر(ص) است. از مجموعه از عاتكه بنت زيد آغاز و به فيروز ديلمی ختم می‌شود كه شامل 559 صفحه است. جلد هفتم اين مجموعه نيز از حرف «قاف» آغاز و به «ياء» ختم می‌شود و شامل 52 نفر از صحابه پيامبر(ص) است كه از قتاده بن نعمان آغاز و به يعلی بن‌اميه ختم می‌شود و در 544 صفحه تنظيم شده است.

مدير گروه دانشنامه صحابه پيامبر اعظم پژوهشكده باقرالعلوم(ع) در پايان يادآور شد: كل اين مجموعه در 4093 صفحه گردآوری شده است.   


منبع: خبرگزاری ایکنا

کدخبرنگار211007         


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین