عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: جایگاه نماز بر همه روشن است؛ مساله نماز باید برجسته شود تا در همه موارد جدی گرفته شود.
عقیق: حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در بیست و سومین اجلاس سراسری نماز اظهار کرد: فاصله وضعیت ما در زمینه نماز نسبت به گذشته و همچنین نسبت به آن‌چه که باید باشیم بسیار زیاد است. ما هنوز سهم نماز را نداده​ایم و وضعیت بودجه نماز و تبلیغات نماز هم که مشخص است. اگر حج مستحق همه آن‌چه که برای آن هزینه شده، می‌باشد؛ ولی با همه عظمتش قبله نماز است. خداوند حساب نماز را از دیگر امور جدا کرده است.

وی افزود: برای رفتن به هیچ مکانی، زینتی سفارش نشده است، اما برای رفتن به مسجد جهت نماز خواندن بسیار سفارش شده است. چرا که خشوع، زینت نماز است. مسجد رفتن پیر و جوان ندارد. نماز زمان ندارد؛ به طوری که وقتی نوزاد به دنیا می​آید در گوش او اذان می​خوانند و بعد از مرگ نیز بر جنازه او نماز می​خوانند.

قرائتی گفت: چنان‌چه نماز زائل شود، شهوت به سراغ آدم می​آید و نماز با کسالت، علامت منافق است. در همه مشکلات از نماز کمک بگیرید. چرا که حلال مشکلات است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور وضعیت نماز را در کتاب‌های درسی بهتر از قبل ارزیابی کرد و گفت: با این شرایط، برخی مدیران در مدارس هنوز موضوع نماز را جدی نگرفته​اند.

قرائتی اظهار کرد: چنان‌چه دشمن به کشور ما حمله کند، بی​شک بچه​های مسجد وارد میدان خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت پرداختن به موضوع نماز می​طلبد صدا و سیما فیلم​هایی با خروجی "خشوع" بسازد و همه فیلم‌های تبلیغی باید در راستای ایجاد خشوع در دل انسان باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به نقش موثر صدا و سیما در بحث آموزش نماز گفت: آموزش نماز مهم‌تر از آموزش شیرینی​پزی و این‌گونه موارد است. بنابراین صدا و سیما باید آموزش نماز را جدی بگیرد. وضع نماز خوب است ولی هر کس باید سهم خود را نسبت به آن بپردازد.

وی با بیان این‌که «اجلاس سراسری نماز در اهواز با 22 اجلاس قبل فرق دارد» اظهار کرد: بسیار قابل تقدیر است که برگزاری این اجلاس در 26 شهر استان خوزستان، مشابه با اجلاس مرکزی برنامه​ریزی شده و به این ترتیب، جمعیت شرکت‌کنندگان از 500 نفر به 1500 نفر افزایش یافته است.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین