عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
مصطفی ممتی، امام شهر برن سوئیس از سوی روزنامه سونتاگس زیتونگ این کشور به عنوان سوئیسی نمونه سال انتخاب شد. علت انتخاب وی به این عنوان «شجاعت و مشارکتش در خطرناک ترین مباحث روز» اعلام شده است.
عقیق:به نقل از پایگاه خبری سوئیس اینفو، مصطفی ممتی، امام شهر برن سوئیس از سوی روزنامه سونتاگس زیتونگ این کشور به عنوان سوئیسی نمونه سال انتخاب شد. علت انتخاب وی به این عنوان «شجاعت و مشارکتش در خطرناک ترین مباحث روز» اعلام شده است.

به نوشته این روزنامه، دین اسلام یکی از موضوعات مهم مورد بحث در سال 2014 بوده است. ممتی سخنرانی های فراوانی را در خصوص مدارای مذهبی و همزیستی و اتحاد مسلمانان با جامعه سوئیس ایراد کرده است.

ممتی در مصاحبه ای با سونتاگس زیتونگ که روز یکشنبه منتشر شد اظهار داشت: «انتشار اخبار متعدد در مورد تروریزم و افراط گرایی چالشی برای ما محسوب می شود... من اغلب در خطبه های نماز جمعه تاکید می کنم که ما هیچ انتخابی جز گشودن آغوشمان به روی جامعه سوئیس نداریم. ما نمی توانیم در حلقه هایی بسته زندگی کنیم. ما نمی توانیم جوامع موازی ایجاد کنیم.»

ممتی امام اتحادیه مسلمانان برن و رئیس اتحادیه اسلامی آلبانیایی سوئیس است. او در آلبانی متولد شده اما از سال 1991 در سوئیس زندگی می کند و از سال 2005 شهروند این کشور شده است.

وی می افزاید، بسیاری از مسلمانان در سوئیس نگران از دست دادن هویت خویش هستند. «امروز من به جوانان نشان می دهم که می توان هم مسلمان بود و هم یک شهروند سوئیسی. شما می توانید بدون از دست دادن هویت و دین خودتان با جامعه یکی شوید.»

ممتی افزود: «دین باید مردم را با یکدیگر متحد کند، نه اینکه آنها را از هم جدا سازد... کریسمس فرصت خوبی برای این اتحاد و امتزاج است.»


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین