عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
فرهنگسرای ابن سینا و شهرداری منطقه دو به منظور گرامی داشت و زنده نگاه داشتن یاد ونام شهدای تخریب،یاد واره شهید علیر ضاعاصمی را با همکاری موسسه منادی فرهنگ ایثار و شبکه تصویر نت روز پنج شنبه 11 دیماه ساعت 18 برگزار می نمایند.
عقیق:به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای ابن سینا،  یکی از اساسی ترین راه های زنده نگاهداشتن  راه شهدا گرامیداشت وبزرگداشت یاد این عزیزان ، درقالب یادواره هاست.وهدف ازبرگزاری یادواره شهدا، فراموش نشدن ارزش های اسلامی است که شهدا برای ما به ارمغان آوردند. این  شهید و شهدا ی معظم تخریب، در مناطق مختلف مرزی در حال اجرای ماموریت تخریب در میدان مین به شهادت رسیده‌اند.

سردار شهید علیرضا عاصمی فرزند محمد در سال 1341 در کاشمر متولد شد. دوران تحصیل خود را تا پایان دوران دبیرستان در کاشمر پشت سر گذاشت . در دوران انقلاب نقش بسزایی داشت. او مسئول گروه هنری انجمن اسلامی بود. با پیروزی انقلاب و تشکیل نهادهای مختلف انقلابی در نهادهایی چون  سپاه ، کمیته ، جهاد و ... به فعالیت مشغول شد. با آغاز جنگ جزو اولین افرادی افرادی بود که به جبهه اعزام شد.

 وی بیش از 72 ماه در جبهه حضور داشت و در این مدت شهامت ، عرفان ، تخصص، تعهد و تعبد و خوش رفتاری ایشان زبانزد خاص و عام بود. او در اکثر عملیات ها با مسئولیت های مختلف از خط شکن تا فرمانده حضور فعال داشت . تخصص او در گروه تخریب بود و همواره تلاش داشت به تازه ترین اطلاعات علمی راجع به تخریب دست یابد و عموماً موفق بود . ایشان فرمانده تخریب قرارگاه های خاتم کربلا و نجف بوده و با چاپ کتاب هایی در زمینه جنگ و خنثی کردن مین وانفجار و ... در زمینه آموزش به دیگر همرزمانش کمک شایانی کرد .
 
 در فراز هایی از وصیت نامه شهید می خوانیم :
 مادر و پدر عزیزم مواظب باشید که امتحانات الهی ، یکی پس از دیگری اجرا می شود و این ما هستیم که باید از خدا بخواهیم که لحظه ای ما را به خودمان وا نگذارد . شاید یکی از علل آمدن من به جبهه همین بود که نخواستم خودم را فدای خود خواهی و خود بینی های بعضی بکنم و با آمدن به جبهه از لجنزاری که بعضی سودجویان و فرصت طلبان در شهر درست کرده بودند و زندگی را در خوب خوردن و خوب زندگی کردن می دیدند ،بیرون آمدم و در محیطی الهی و خدایی قرار گرفتم که دیگر کسی برای مقام و منصب کار نمی کند و معیار برتری ، همان ( ان اکرمکم عند الله اتقیکم ) هست و چیزی که در اینجا معنی ندارد، مسئله من و تو است که همه ما هستیم و ید واحد.
وی در منطقه باختران در سال 65به فیض  عظیم شهادت رسید.
 
 علاقمندان  جهت شرکت در این  یادواره می توانند در تاریخ مذکور، به شهرک قدس فاز یک خیابان ایران زمین شمالی  فرهنگسرای ابن سینا مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 8-88366366 تماس بگیرند .   


منبع:فردا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین