عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۵۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
ضریح جدید حرم مطهر حضرت عباس(ع) در کارگاه ضریح سازی حرم مطهر با دقت بالا و با مقاومت بیشتر نسبت به ضریح فعلی در دست ساخت است.
عقیق: در ادامه پروژه ساخت ضریح جدید حرم مطهر حضرت عباس(ع)، مونتاژ پنجره‌های فلزی این ضریح بر روی سازه فلزی در جریان است.

این پنجره‌ها از ترکیب نقره با عیار ۹۹۹ با ۲ درصد طلای ۲۴ عیار ساخته شده‌اند. تعداد این پنجره‌ها ۱۴ عدد می‌باشند.

هر پنجره در ضریح جدید از ۲۳۸ کره و ۳۶ نیم کره ساخته شده که با واسطه‌های فلزی به یکدیگر متصل شده‌اند. در ارتفاع هر پنجره ۲۳ ردیف و در عرض آن ردیف ۱۲ از این کره‌ها کار شده است.

ضخامت هر کره در این ضریح ۳ میلی‌متر در نظر گرفته شده که نسبت به ضریح فعلی ۲ میلی‌متر افزایش داشته است. ضخامت واسطه‌های فلزی نیز که ۶۵۰۰ عدد می‌باشند، ۶ میلی‌متر در نظر گرفته شده است. این ضخامت در ضریح قبلی ۱ میلی‌متر بوده که با توجه به افزایش وزن اجزاء ضریح جدید، ۶ میلی‌متر در نظر گرفته شده است.

طرح ضریح جدید همانند طرح ضریح فعلی حرم مطهر با اندکی اضافات و اصلاحات می‌باشد. ضریح فعلی با بودجه مرجع وقت جهان تشیع مرحوم آیت الله العظمی سید محسن حکیم (قدس سره) در شهر اصفهان ساخته شد و در آذرماه سال ۱۳۴۲ هجری شمسی به عراق جهت نصب منتقل گردید.

ضریح جدید حرم مطهر حضرت قمر بنی هاشم(ع) در کارگاه ضریح سازی حرم مطهر با دقت بالا و با مقاومت بیشتر نسبت به ضریح فعلی در دست ساخت بوده و ضمن حفظ ویژگی منحصر بفرد ضریح قدیم در بین ضریح‌های موجود در تمامی عتبات مقدسه، از حیث طرح و نقوش، به زیبائی طرح و نقش‌های آن اضافه شده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین