عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۴۲۳
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
تازه‌ترين خبر از اجراي طرح توسعه صحن طواف؛
اداره طرحهاي مسجدالحرام از پيگيري روند اجراي مرحله سوم طرح افزايش ظرفيت صحن طواف خبر داد و اعلام كرد: طرحهاي توسعه كه در آستانه پايان يافتن و تكميل شدن است، مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت كه مي‌توان به بخشهايي از طبقات مرحله نخست و دوم طرح توسعه مطاف و طرح توسعه صحنهاي شمالي، سرويسهاي بهداشتي جديد در جنوب و غرب و اماكني همچون كارگاه‌ بافت پرده‌ كعبه‌ و نمايشگاه عمارت حرمين و… اشاره كرد.
عقیق:به نقل از خبرگزاري عربستان، مسجدالحرام و صحنها و اماكن اطراف آن همچنان شاهد طرحهاي بزرگ توسعه است كه بر اساس بالاترين سطوح و استانداردها همزمان با آغاز موسم عمره اجرا مي‌شود. موسم عمره از ابتداي ماه صفر آغاز شده و تا چهاردهمين روز دهمين ماه سال ۱۴۳۶ هجري قمري ادامه مي‌يابد.

بر اساس اين گزارش، اقدامات مربوط به مرحله سوم و پاياني طرح افزايش ظرفيت صحن طواف از منطقه باب ملك عبدالعزيز تا باب صفا آغاز شده است.

سلطان القرشي مدير اداره طرحهاي امور مسجدالحرام و حرم مطهر نبوي (ص) اعلام كرد مقامات عالي همواره بر پيگيري ميداني و بازديد دائم از دستاوردها و ارزيابي مستمر و ارائه گزارشهاي فني درباره طرحهاي توسعه تاكيد مي‌كنند.

القرشي گفت: مهندسان و كارشناسان اداره طرحها كه تعدادشان ۵۰ نفر است، هر روز به انجام بازديدهاي ميداني از روند كار در پروژه توسعه صحنهاي شمالي و افزايش ظرفيت صحن طواف و پلها و اماكن ديگر مانند مجتمع سرويسهاي بهداشتي اطراف مسجدالحرام مي‌پردازند.

وي خاطر نشان كرد: طرحهاي توسعه كه در آستانه پايان يافتن و تكميل شدن است، مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت كه مي‌توان به بخشهايي از طبقات مرحله نخست و دوم طرح توسعه مطاف و طرح توسعه صحنهاي شمالي، سرويسهاي بهداشتي جديد در جنوب و غرب و اماكني همچون كارگاه بافت پرده كعبه و نمايشگاه عمارت حرمين و… اشاره كرد.

بررسي مسائل مربوط به عمره گزاران بنگلادشي

خبر ديگر اينكه مسائل مربوط به عمره گزاران بنگلادشي در ديدار سفير بنگلادش با وزير حج عربستان بررسي شد.

در ديدار محمد شهيد الاسلام با بندر حجار وزير حج عربستان، مسائل مربوط به عمره گزاران بنگلادش در موسم امسال و تلاشهاي حكومت سعودي در اين زمينه مورد بررسي قرار گرفت.

ماموريت رييس امور حرمين شريفين براي يك زن

يك زن سعودي به عنوان رييس يگان موسوم به راهنمايي و ارشاد زنان در مسجدالحرام تعيين شد.

به نوشته الوئام، عبدالرحمن السديس رييس كل امور حرمين شريفين، فاطمه بنت زيد الرشود را به عنوان رييس يگان راهنمايي و ارشاد زنان و سرپرست بخش زنان كتابخانه مسجدالحرام منصوب كرد.

شايان ذكر است، اگرچه در عربستان سعودي، اشتغالِ زنان ممنوع نيست، اما شرايط و محدوديت‌هاي بسياري وجود دارد و زنان مي‌بايست، پيش از شروع به كار، از وزارت شئون اسلامي اجازه بگيرند. اين سازمان، قوانين محدودكننده بسياري را براي استخدام زنان گذاشته است، از آن جمله استخدام زنان را منوط به پنج شرط كرده است.

كار زنان بايد براي به دست آوردن درآمدِ لازم براي اداره زندگي باشد. كارِ زنان بايد تنها در محيطِ زنانه باشد و مردانِ نامحرم نبايد حق ورود به محيط كار زنان را داشته باشند. كارِ زنان بايد با ويژگي‌هاي جسمي، روحي و رواني زنان تناسب داشته باشد. كارِ زنان تنها با اجازه رسميِ ولي او ممكن است.

اگرچه اين اصل‌ها در بسياري از كشورهاي جهان رعايت مي‌شود اما تفسير و تعبيري كه در عربستان سعودي از آن مي‌شود، بسيار سختگيرانه است، چنان كه بسياري از فرصت‌هاي كار را از زنان مي‌گيرد.


منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین