عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۴۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
بازديد نماينده بعثهِ از مجهزترين مجتمع صنعتي ايران در كربلا؛
آشپزخانه صنعتي ابوتراب كه از سوي شركت شمسا در شهر كربلا ساخته و تجهيز شده است، از ۴ فروردين‌ماه امسال و در زمان مديريت سيدابوالحسن رضوي، مدير عامل شركت شمسا به بهره‌برداري رسيد و در حال حاضر عمليات پخت ۷۰ درصد غذاي زائران اباعبدالله الحسين (ع) را به عهده دارد و قادر به پخت ۱۵ هزار وعده غذا در روز با امكانات صنعتي است.
عقیق: نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در بازديد از مجهزترين مجتمع صنعتي ايران در كربلا به نام ابوتراب، گفت: هركجا عشق وجود داشته باشد خستگي رخت بر مي‌بندد و كار به نحو احسن و با كيفيت بالا صورت مي‌گيرد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در بازديد از مجهزترين مجتمع صنعتي ايران در كربلا (ابوتراب) با تقدير از فعاليت‌ها و خدمات كاركنان و پرسنل اين مجتمع، كار آنان را ارزشمند و داراي اجر بزرگ برشمرد.

وي همچنين در بازديد از مراحل طبخ غذا در آشپزخانه ابوتراب با بيان اينكه غذاي اين آشپزخانه با رستورانهاي ديگر تفاوت بسيار زيادي دارد كه عمده‌ترين آن عشق افراد در طبخ غذا براي زائر امام حسين (ع) است، گفت: هركجا عشق وجود داشته باشد خستگي رخت بر مي‌بندد و كار به نحو احسن و با كيفيت بالا صورت مي‌گيرد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق كيفيت غذاي طبخ شده در آشپزخانه ابوتراب را مطلوب ارزيابي كرد و با بيان اينكه هر اندازه تلاش در راستاي بالا بردن كيفيت بيشتر شود اجر و پاداش بيشتر مي‌شود، از آنان خواست اين فرصت استثنايي خدمت رساني به زائر را مغتنم شمرده و از آن استفاده حداكثري نمايند.

براساس اين گزارش، مجتمع صنعتي ابوتراب در كربلا، ۵۵۰۰ متر مساحت دارد و از آشپزخانه، سردخانه‌هاي مخازن بزرگ، اتاق سرد زباله، اقامتگاه، سالن انبار داخلي، تأسيسات آب و آتش‌نشاني، مخازن گاز و گازوئيل، كارگاه توليد آب بسته‌بندي و كارگاه پخت نان ماشيني، تشكيل شده است.

اين مجتمع افزون بر بخش‌هاي گفته شده داراي سالن پذيرايي از كارمندان و عوامل بومي و محلي، سالن ورودي براي تجهيز لوازم، موتورخانه مولد برق، سالن داخلي قسمت اداري كه در طبقه فوقاني ساختمان قرار دارد، نيز هست كه سردخانه‌هاي مخازن بزرگ آن با مساحت ۸۰۰ متر ساخت كشور تركيه است.

در بخش تسويه آب مجتمع ابوتراب كه داراي منبع‌هاي ۵ هزار ليتري و دستگاه‌هاي تمام اتوماتيك است، ساعتي ۱۰ هزار ليوان ۳۰۰ سي سي آب تسويه شده توليد مي‌شود و در بخش پخت نان نيز كه از امكانات و تجهيزات به روز بهره مي‌برد، هر ساعت ۱۸۰۰ قطعه نان پخت مي‌شود.

اين گزارش مي‌افزايد: آشپزخانه صنعتي ابوتراب نيز كه توسط متخصصان كشورمان در شهر كربلا ساخته و تجهيز شده است، از ۴ فروردين‌ماه امسال به بهره‌برداري رسيد و در حال حاضر عمليات پخت ۷۰ درصد غذاي زائران اباعبدالله الحسين (ع) را به عهده دارد و قادر به پخت ۱۵ هزار وعده غذا در روز با امكانات صنعتي است.

اين آشپزخانه از بخش‌هاي پخت كباب و جوبه، خورشت و سوپ، سرخ كردن ماهي و پخت مرغ، سالن آماده‌سازي گوشت و مرغ، سالن پخت برنج، بخش شست و شو و آماده سازي سبزيجات و سالن شست‌وشوي ظروف تشكيل شده و قادر است غذاي تمام زائران ايران در كربلا را تأمين كند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین