عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
با حضور زائران حسيني؛
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در جمع زائران حسيني با بيان اينكه قيام عاشورايي امام حسين (ع) پشتوانه تاريخي، سياسي و فرهنگي دارد و زمينه ساز دولت كريمه مهدوي (ع) است، گفت: عاشورا رمز حيات شيعه و انتظار رمز بقاي آن است.
عقیق: حجت الاسلام علي سعيديان در جمع پرشور زائران حسيني حرم حضرت سيدالشهدا (ع) به تبيين پيوند عاشورا و انتظار پرداخت و گفت: قيام عاشورايي امام حسين (ع) پشتوانه تاريخي، سياسي و فرهنگي دارد و زمينه ساز دولت كريمه مهدوي (ع) است.

وي با بيان اينكه راه امام مهدي (ع) ادامه راه امام حسين (ع) است و فرهنگ انتظار برآمده از فرهنگ عاشورا و انتظار حسين را كشيدن است، و اين دو پيوندي ديرين و مستحكم با يكديگر دارند، افزود: عاشورا رمز حيات، قيام و به پا خواستن شيعه و انتظار رمز بقا، حفظ و استمرار آن است.

سخنران بعثه مقام معظم رهبري خاطرنشان كرد: امام مهدي (ع) وارث عاشورا است همچنان كه امام حسين (ع) وارث پيامبران است؛ عاشورا دريچه اي به سوي انتظار است و انتظار تجلي كامل آرزوها و آمال كربلاست.

وي با بيان اينكه فرهنگ عاشورا دست مايه اساسي و مايه بالندگي و شكوفايي منتظران امام مهدي (ع) در عصر انتظار است، اظهار داشت: پيوند عاشورا، انتظار، امام حسين (ع) و امام مهدي (ع)، پيوند والد و ماولد و نور علي نور است.

حجت الاسلام سعيديان ابراز كرد: انتظار كربلايي ديگر است به وسعت تمام جهان، مصاف حق و باطل است در زماني ديگر، همان كربلاست در وسعت همه زمين و در مقطع ديگري از تاريخ كه در اين مقطع فكرهاي رشيد از هر فرقه و ملتي گلبانگ دعوت مهدوي (ع) را كه با فطرت انسان‌ها همگون است، لبيك مي‌گويند.

اين استاد و پژوهشگر حوزوي با بيان اينكه انتظار ثمره كربلاست و بدون كربلا انتظار بي معنا ا ست، ادامه داد: ياران امام مهدي (ع) همه كربلايي هستند و در فراز و فرود تاريخ غربال شده و آبديده اند و مگر مي‌شود بدون عاشورا انتظاري ديگر داشت.

وي تصريح كرد: عاشورا انتظار برآورده نشده شيعه است و انتظار عاشوراي برآورده شده شيعه، انتظار بشارتي است بر حق بر ههمه دردها و آلام شيعه در كربلا و تاريخ و امام مهدي (ع) همان كسي است كه باري را كه امام حسين (ع) در مسير كوفه در كربلا به زمين گذاشت به كوفه مي‌رساند و پرچم افتاده آن حضرت را برخواهد افراشت.

حجت الاسلام سعيديان گفت: امام مهدي (ع) آرمانهاي بلند امام حسين (ع) را محقق مي‌كند و بذري را كه آن حضرت در كربلا كاشت و ديگر امامان آن را بارور كردند و خودش در دوران غيبت به حراست آن همت گماشت را با دستان پرتوانش غرس خواهد كرد.

وي با بيان اينكه انتظار و عاشورا دو بال پرواز شيعه هستند و اگر اين نبود چشمه غدير مي‌خشكيد، تأكيد كرد: آنان كه در كربلا چكاچك شمشيرها را نچشيدند بايد حرارت انتظار را به جان بخرند كه مهدويان با كوله باري از فرهنگ شهادت چشم انتظارند تا آن عهدي كه با خدا و رسولش بر پاسداري از حريم و حرم ثارالله بسته اند به انجام برسانند.

سخنران بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به آيه ۲۳ سوره مباركه احزاب، گفت: آن گاه كه امام مهدي (ع) ظهور كند بين ركن و مقام مي‌ايستد و چنين ندا مي‌دهد كه الا يا اهل العالم انا الامام القائم، الا يا اهل العالم انا الصمصام المنتقم، الا يا اهل العالم انّ جدي الحسين قتلوه عطشانا، الا يا اهل العالم انّ جدي الحسين طرحوه عريانا.


منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین