عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۳۱۳
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
همزمان با آغاز ربیع‌الاول توسط رادیو قرآن
همزمان با آغاز ربیع‌الاول رادیو قرآن مسابقه بزرگ «آیات و نغمات نبوی» را در موضوع مدح پیامبر اعظم(ص) برگزار می‌کند.
عقیق:همزمان با آغاز ماه ربیع‌‏الاول و سالروز ولادت با سعادت رسول مهربانی و رحمت، حضرت محمد مصطفی(ص)، رادیو قرآن مسابقه بزرگ «آیات و نغمات نبوی» در موضوع مدح پیامبر اعظم(ص) را برپا و از همه دوستداران قرآن کریم شامل قاریان، گروه‏های تواشیح و مدیحه‏‌سرایی و مبتهلان دعوت می‏کند تا با ارسال آثار خود در این طرح فراگیر و ملی شرکت کنند.

شرایط عمومی

هر یک از اشخاص و یا قاریان، گروه‏های تواشیح و مدیحه‏سرایی و نیز مبتهلان در سراسر کشور می‏توانند به صورت انفرادی و یا گروهی با ارسال آثار خود در مسابقه شرکت کنند.

اشخاص یا گروه‏ها می‏توانند متن مورد نظر خود را با سلیقه شخصی انتخاب کنند. البته این متن فقط باید در موضوع مدح پیامبر اعظم(ص) باشد و آثار ارسالی در خارج از این موضوع داوری نخواهد شد.

اشخاص یا گروه‏ها باید علاوه بر شرکت در بخش متن آزاد (بند شماره 2)، در بخش ویژه نیز یکی از متون این بخش (در پایان شیوه نامه ذکر شده است) را انتخاب و همزمان ارسال کنند.

استفاده از هرگونه آلات موسیقی ممنوع و موجب حذف اثر از مرحله داوری خواهد شد.

مشخصات عمومی اثر شامل خواننده یا خوانندگان و آهنگساز به همراه تلفن و ایمیل باید ضمیمه اثر ارسالی باشد. آثاری که فاقد مشخصات و معرفی باشند از مرحله داوری حذف خواهند شد.

زمان آثار ارائه شده با احتساب تکرار در متن باید در چارچوب زمان‌بندی اعلام شده که در بندهای بعدی توضیح داده خواهد شد باشد.

آثار ارسالی می‏توانند فقط در زبان‏های فارسی، عربی و یا هر دو (مُلَمَع) باشند و اثر با سایر زبان‏ها در داوری شرکت داده نخواهند شد.

زمان برگزاری مسابقه از روز سوم دی‌ماه تا 12 بهمن‌ماه سال جاری مصادف با آغاز جشن‏های دهه فجر انقلاب اسلامی است.

زمان اعلام برگزیدگان همزمان با 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مقارن با تأسیس شبکه رادیویی قرآن به پیشنهاد و دستان مبارک مقام معظم رهبری (رئیس جمهوری وقت) در سال 1362 است.

رادیو قرآن مجاز است از آثار ارسالی به هر طریق که مایل باشد در پخش از طریق آنتن شبکه و یا فضای مجازی بهره‌‏برداری کند.

هیئت داوران

احمد لیایی، سرپرست هیئت داوران و داور بخش صوت، احمد ابوالقاسمی داور لحن، هادی آرزم داور حسن اجرا و هماهنگی، سیدعباس انجام داور متن و اداء.

جوایز

به پنج نفر و یا گروه برتر در این مسابقه جوایز نقدی به ترتیب از 5 میلیون تومان (رتبه اول) تا یک میلیون تومان (رتبه پنجم) پرداخت خواهد شد.

روش ارسال آثار

علاقه‌مندان شرکت در مسابقه می‌توانند آثار خود را از طریق یکی از روش‌های زیر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند؛

بارگذاری (آپلود) در سایت رادیو قرآن

ارسال به پست الکترونیکی رادیو قرآن به آدرس radioquran@irib.ir

ارسال لوح فشرده آثار به آدرس پستی؛ تهران خیابان ولیعصر(عج) خیابان بلال سازمان صدا و سیما، ساختمان شهدای رادیو، طبقه چهارم، اتاق شماره 36، روابط عمومی رادیو قرآن صندوق پستی 5463-19395

بدیهی است آثاری که پس از تاریخ 12 بهمن‌ماه 1393 به دبیرخانه جشنواره برسد، در مسابقه شرکت داده نخواهند شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت رادیو قرآن مراجعه کنند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین