عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۲۷۱
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
حجت‌الاسلام قرائتی:
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: هرچه تلاش برای اقامه نماز شود و برای آن هزینه گردد از هزینه‌ها و تلاش‌های نیروی انتظامی و قوه قضائیه کاسته می‌شود و اعمال فساد کمتر خواهد شد.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در نشست خبری بیست و سومین اجلاس سراسری نماز با بیان اینکه در اسلام 2 رقم عبادت داریم عبادت بی‌صدا و عبادت باصدا، گفت: نماز عبادتی است که هیاهو و سروصدا می‌خواهد لذا برای 5 دقیقه نماز 5 دقیقه اذان و سروصدا نیاز است زیرا نماز فریاد می‌خواهد.

وی ادامه داد: تبلیغات عبادتی مثل نماز نیز باید زیبا باشد زیرا اسلام می‌گوید هر که بیانش زیباست اذان بگوید پس تبلیغات برای نماز هم باید گسترده باشد و هم دائمی باشد و به این خاطر است که برای هر نمازی یک اذان نیاز است.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به تاثیر فریضه نماز در کاهش جرائم و فساد در جامعه اظهار داشت: هر چه برای نماز هزینه و تبلیغات کنیم از هزینه‌ها و زحمات نیروی انتظامی و قوه قضائیه کاسته می‌شود زیرا اگر پولی خرج تربیت فرزندانمان بکنیم دیگر برای آزادی آنها از زندان و جلوگیری از کارهای فساد هزینه نخواهیم کرد. بنابراین هر چه پول و وقت صرف نماز شود نتیجه دارد.

حجت‌‌الاسلام قرائتی افزود: نماز وضع اقتصادی ما را نیز بهتر می‌کند. نماز کمبود آب را حل می‌کند. زیرا ما فرمول دیگری در قرآن داریم که می‌گوید اگر تقوا داشته باشید اقتصادتان خوب می‌شود. بنابراین کدهای قرآن فقط وابسته به بالا و پایین رفتن قیمت نفت نیست بلکه ملاک و شاخص‌های دیگر مطرح است.

وی گفت: نماز همه چیز ماست همانند اکسیژن برای بدن است که باید با آن نفس بکشیم و در گسترش و ترویج نماز تنها ستاد اقامه نماز مسئول نیست چرا که حتی انبیاء نیز نسبت به فرزندان و خانواده خود مسئولیت ویژه‌ای داشتند. اگر فرزند ما عقاید کج و شبهاتی در ذهن دارد باید معلم خصوصی برایش بگیریم و برای نماز هم بودجه بگذاریم و هزینه کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به برگزاری سالانه اجلاس نماز در راستای تبلیغ و ترویج این فریضه الهی در جامعه تصریح کرد: این اجلاس سالی یک بار با پیام مقام معظم رهبری تشکیل می‌شود و هر سال روسای جمهور سخنران این اجلاس هستند امسال آقای روحانی برنامه‌ سفر و کاری دارند که قرار است معاون اول رئیس جمهور در این اجلاس سخنرانی کند.

حجت‌الاسلام قرائتی همچنین با بیان اینکه کارهای زمین مانده در ارتباط با نماز زیاد است، گفت: البته کارهای خوب زیادی نیز همچون راه‌اندازی ده‌ها نماز در مدارس آموزش و پرورش، گنجاندن بحث نماز در کتاب‌های درسی، برگزاری نماز جماعت در مساجد دانشگاه‌ها، برگزاری نماز ظهر و عصر عاشورا، ایجاد صدها مسجد و نمازخانه بین راهی و... انجام شده اما هنوز جای کار زیاد است.

وی همچنین با توصیه به اصحاب رسانه گفت: شما خبرنگاران نیز تصمیم بگیرید مبلغ نماز باشید حداقل نمازتان را اول وقت بخوانید زشت است انسان با زبانی که خدا به او داده با همه حرف بزند اما با خدا سنگین حرف بزنید شما در طول سال راجع به نماز کار کنید که اولین سوال قیامت نماز است و آخرین پیام انبیاء نیز نماز بوده است.

رئیس ستاد اقامه نماز با توصیه‌ به خانواده‌ها نیز اظهار کرد: خانواده‌ها مواظب باشند اگر فرزندانشان نمازخوان نباشند چیزی برای آخرت خود ذخیره نکرده‌اند. اگر دانش‌آموزی یا دانشجویی تربیت می‌کنیم باید او را متدین تربیت کنیم زیرا اکثر جنایت‌ها توسط کسانی در دنیا انجام می‌شود که با سواد هستند اما دین ندارند.

حجت‌الاسلام قرائتی در پاسخ به این سوال که با توجه به استقبال گسترده مردم از حضور در مراسم اربعین حسینی آیا برنامه‌ای برای ساماندهی و افزایش نمازخانه‌های بین‌راهی در استانهای مرزی دارید، گفت: ما در حد توصیه و سفارش پیگیری می‌کنیم اما امسال حضور مردم در مراسم اربعین بسیار گسترده بود و یک جرقه بزرگی بود که ممکن است سالهای دیگر هم بیشتر شود امسال همه مسئولان از حضور مردم جا خورده‌اند و در مقابل یک حادثه‌ عظیمی قرار گرفتند که پیش‌بینی نمی‌کردند. مطمئنا دست غیبی در کار بود وگرنه مدیریت ما اینقدر قدرت نداشت که بتواند چنین جمعیت عظیمی را اداره کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید اسرار و زیبایی‌های نماز برای قشر جوان و دانشجویان و دانش‌آموزان تکرار شود، گفت: علت اینکه نماز هر روز چند مرتبه تکرار می‌شود این است که انسان ذاتا زود غافل می‌شود و اگر تذکرات و تکرارها نباشد انجام یک امری را فراموش می‌کند. البته ما نیز در مقابل بمباران تبلیغاتی و فرهنگی باید دست به کار شویم و چاره‌ای بیندیشیم لذا هر کس هر امکاناتی که دارد باید برای نماز به کار گیرد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین