عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۲
موسوی:
فرماندار شهرستان قزوین گفت ترویج فرهنگ وقف نیازمند مشارکت مردمی در اجرای این فریضه دینی و اسلامی است.
عقیق: سید علی موسوی ظهر پنجشنبه به مناسبت هفته وقف با مسئولان و کارکنان اداره اوقاف استان دیدار و گفتگو کرد.

سیدعلی موسوی در این دیدار اظهارداشت: امروز توجه به موضوع وقف و ترویج این فریضه شرعی در جامعه ضروری است و باید زمینه افزایش مشارکت مردم در امور خیریه و عام المنفعه به ویژه وقف که از سنت های حسنه دین مبین اسلام است فراهم شود.

فرماندار قزوین در ادامه با اشاره به ظرفیت مساجد و حسینه ها و بقاع متبرکه در غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان اظهارداشت: امروز دشمنان با توطئه تهاجم فرهنگی و گسترش مواد مخدر در صدد انحراف نسل جوان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی هستند که با استفاده از ظرفیت اماکن مذهبی باید نسبت به غنی سازی اوقات فراغت جوانان و افزایش ارتباط آنان با محیط های معنوی اقدام کرد.

موسوی با اشاره به جایگاه سنت وقف در دین مبین اسلام و دیدگاههای مراجع عظام در این زمینه تصریح کرد:بر اساس تعالیم دینی و منابع فقهی بر لزوم حراست از موقوفات تاکید شده که برای ترویج فرهنگ وقف و افزایش رضایتمندی مردم در این زمینه باید فرهنگ سازی کنیم.

قزوین

وی با اشاره به تاکید مسولان ارشد استان در زمینه حل مشکل املاک موقوفه ابراز امیدواری کرد با هماهنگی لازم بین مردم و مسولان زمینه تعامل و همکاری بیشتر بین ساکنان املاک موقوفه در شهر محمود آباد فراهم شود تا ضمن حراست از املاک موقوفه زمینه رضایتمندی بیشتر مردم در این شهر فراهم شود.

فرماندار قزوین در ادامه با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید در خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم گفت : همه کارکنان دولت خدمتگزاران مردم محسوب می شوند و باید در زمینه رفع مشکلات آنان تلاش کنند.
موسوی با تاکید بر این که افزایش اعتبارات عمرانی و کاهش هزینه های جاری از جمله برنامه های دولت در جهت توسعه و آبادانی کشور است یادآور شد : ارائه خدمات مناسب در بخش بهداشت و درمان و افزایش رضایتمندی مردم در این بخش با انصراف بخشی از مردم از دریافت یارانه و اختصاص منابع آن به بخش بهداشت و درمان فراهم شده است.

حجت الاسلام نوروزی رئیس اداره اوقاف شهرستان قزوین هم در این دیدار با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ موقوفه جدید در شهرستان قزوین ثبت شده است تصریح کرد : همچنین پارسال در شهرستان قزوین ۲۰ موقوفه جدید ثبت شد که این امر نشان دهنده افزایش استقبال مردم در عمل به سنت وقف است.



رئیس اداره اوقاف شهرستان قزوین در ادامه با بیان این که هم اکنون شهرستان قزوین دارای  ۱۶۳ امامزاده، ۶۵۰  مسجد و حسینه و ۳۰۳ موقوفه است افزود : برای حراست از موقوفات و اجرای حق قانونی اوقاف در تمکین مستاجران به نیت واقفان تاکنون ۱۲۰ پرونده قضایی در دادگاهها تشکیل شده است.
 

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین